«کیا کارنز»؛ وقتی با لیاقت‌ها در ایران فراموش می‌شوند!

AndroidOnlineNewsImage (21)

 کیا کارنز را باید یکی از بداقبال ترین خودروهایی است که توسط خودروسازی کیا وارد ایران شده است. کیا کارنز یک MPV خوش استیل است که به یک موتور ۲ لیتری مجهز شده و جدیدترین تجهیزات کیا نیز روی این محصول نصب شده است. نمونه هایی از این خودرو تابحال وارد کشور شده اما هیچ گاه نتوانست فروش خوبی را تجربه کند و واردات آن به تعداد بسیار اندکی محدود شد.

کیا کارنز همانند دیگر MPV های وارد شده به کشور اصلاً مورد استقبال ایرانی ها قرار نگرفت و این در حالی است که خودروهای استیشن این چنینی بسیار کاربردی برای خانواده های ایرانی هستند. معمولاً خانواده های ایرانی مسافرت های بین شهری و خارج از شهر زیادی با خودروهای خود می روند و این نوع خودروهای کاربرد بسیار خوبی برای این نوع سفرها دارند. جادار بودن برای سرنشینان و صندوق عقب بزرگ و کاربردی از جمله مواردی است که برای استفاده خانوادگی فاکتورهای مهمی محسوب می شوند.

روی کیا کارنزهای ۲۰۱۷ و یا ۲۰۱۸ یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۶۶ اسب بخاری GDI نصب شده که سطح آلایندگی آن به یورو ۶ ارتقاء یافته است. قیمت مدل های ۲۰۱۷ کیا کارنز به حدود ۲۵۰ میلیون تومان می رسد که بیش از ۵۰ میلیون تومان ارزان تر از کیا اسپورتیج است. البته واردات کیا کارنز قبلاً نیز انجام شده و در حال حاضر می توانید مدل های ۲۰۰۸ و یا ۲۰۱۲ را با قیمت هایی نظیر ۸۰ الی ۱۲۰ میلیون تومان پیدا کنید.

با توجه به عدم عرضه گسترده این خودرو و ناموفق بودن این نوع خودروها در ایران، مشکل قطعات کیا کارنز در بازار احساس می شود. موضوعی که شاید بسیاری را از خرید آن منصرف کند و مشتریان را به هزینه بیشتر و خرید شاسی بلندهای معروف تر سوق دهد. این اتفاق متاسفانه در مورد خودروی هیوندای i40 استیشن هم افتاد. خودرویی که با تمام لیاقت ها و فروش خوب در بازارهای دیگر در ایران اصلاً مورد استقبال قرار نگرفت. این نوع خودروها در بازارهای جهانی و مخصوصاً اروپایی طرفداران زیادی دارند و گاهاً دیده می شود که نسخه های استیشن از مدل های سدان فروش بهتری را تجربه می کنند اما هنوز هم هیچ تمایلی به این خودروها در ایران وجود ندارد و حتی نسخه های بروز نیز دیده نمی شوند!
شاید بهتر باشد با یک فرهنگ سازی و معرفی بهتر این خودروها به مشتریان و خانواده های ایرانی، کاربرد استیشن ها بهتر معرفی شوند تا بازار این خودروهای با لیاقت برای ایرانیان بهتر شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل