معرفی نسل دوم کراس اوور چانگان CS75 با پیشرانه هیبریدی قدرتمند- چانگان به تازگی نسل دوم کراس اوور CS75 را روانه بازار کرده که ظاهر آن تفاوت چندانی با نسخه قبلی ندارد. نخستین مدل CS75 در سال ۲۰۱۹ عرضه شد و تقریبا یک و نیم سال بعد، نسخه مدرن‌تر این ماشین با بهبود چشمگیر در ظاهر، کابین و تجهیزات در دسترس خریداران قرار گرفت. این طور که پیداست، چانگان به این بهبودها راضی نبوده و تصمیم گرفته برای سال جدید، اصلاحات جزئی دیگری را روی ۷۵ پیاده کند. در ادامه به بررسی مشخصات چانگان CS75 پلاس ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

بدنه، چراغ‌های جلو و چراغ‌های عقب در نسل دوم چانگان CS75 پلاس تغییر خاصی پیدا نکرده‌اند. ولی سپر جلو و جلوپنجره بدون حاشیه باعث شده این خودرو ظاهر فروتنانه و شیک‌تری به خود بگیرد. در عقب ماشین نیز یک شبه‌دیفیوزر درون سپر جاسازی شده است. رینگ‌های پنج‌پره قدیمی نیز جای خود را به رینگ‌های چندپره جدید داده‌اند. با اعمال تغییرات جدید، چانگان CS75 پلاس فقط یک سانتیمتر درازتر از نسخه قبلی شده است. طول این خودرو به ۴۷۱۰ میلی‌متر می‌رسد.

چانگان
چانگان

درون کابین نسل دوم CS75 به غیر از تریم رنگی جدید، تفاوت خاصی نسبت به مدل قبلی نکرده است. همان نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی یکپارچه، فرمان دی-کات، کنسول مرکزی خلوت و … در کابین خودروی جدید نیز به چشم می‌خورند.

چانگان CS75‌ پلاس در دو نسخه بنزینی روانه بازار شده و نسخه هیبریدی آن در تابستان در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. ظاهرا نسخه تمام برقی این ماشین نیز در آینده نزدیک رونمایی می‌شود.

نخستین پیشرانه بنزینی دارای حجم ۱.۵ لیتر بوده و با فناوری توربوشارژ تقویت شده است. این موتور می‌تواند ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ دوم نیز قادر به تولید ۲۳۲ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور است. قوای محرکه در هر دو نسخه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک Aisin به چرخ‌های جلو وارد شده و کراس اوور چینی را به حرکت درمی‌آورد.

از طرف دیگر، پیشرانه هیبریدی شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور، و همین‌طور یک موتور کششی برقی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود. بدین ترتیب، نیرویی بیش از ۳۰۰ اسب بخار از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال می‌یابد. حداکثر سرعت شاسی‌بلند جدید چانگان به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نسخه‌های بنزینی چانگان CS75 پلاس هم‌اینک در محدوده قیمت ۱۸ الی ۲۲ هزار دلار در بازار چین معامله می‌شوند. با عرضه مدل ۲۰۲۳، مدل‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ ارزان‌تر نشده‌اند و هر دو با قیمت کمتر از ۱۷ هزار دلار به فروش می‌رسند.