اولین دلیل رشد کیا و هیوندای خودروهای جدیدی است که به بازار عرضه کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال، چند سال پیش مدل‌های ولوستر N و استینگر به بازار آمدند و در سال ۲۰۲۰ هم تلوراید با تقاضای بالایی مواجه شد. این کراس‌اوور نه‌تنها سریع‌ترین رشد را در سگمنت خود تجربه کرد بلکه مورد تحسین منتقدان هم قرار گرفت. علاوه بر این، شهرت برندهای کره‌ای به فروش خودروهای فول آپشن با قیمت کمتر نسبت به رقبا هم به رشد آن‌ها کمک کرده خصوصاً زمانی که مردم در بحبوحهٔ یک بحران در حال خرید خودرو هستند.


همچنین طراحی پریمیوم و ویژگی‌های خوب هم کمک می‌کنند تا کیا و هیوندای تصویر گذشتهٔ خود به‌عنوان برندهای ارزان‌قیمت را از بین ببرند. کیا در این زمینه تا آنجا پیش رفته که شعار و لوگوی خود را هم تغییر داده است؛ اما همه‌چیز فقط به خاطر محصولات جدید نبوده زیرا مدیریت کره جنوبی در بحث بیماری کرونا نیز موجب ایجاد اختلال کمتری در کارخانه‌های این کشور شده است. این در حالی است که کارخانه‌های آمریکایی در ماه مارس مجبور به تعطیلی شدند و بسیاری از آن‌ها ناچار شدند که در بهار هم دوباره کارخانه‌ها را تعطیل کنند؛ اما در این شرایط سخت، ترکیبی از ارزش، تجهیزات، طراحی و تولید، همه و همه به کیا و هیوندای کمک کردند تا طوفان سال ۲۰۲۰ را تحمل کنند.