در حال حاضر دو شاسی بلند مختلف با نام سیتروئن C3 ایرکراس در بازار وجود دارد: در اروپا یک مدل کامپکت کوچک ساخته‌شده روی پلتفرم قدیمی PF1 به فروش می‌رسد و در بهار گذشته یک کراس‌اوور سه‌ردیفه روی پلتفرم CMP عرضه شد. مدل دوم در برزیل و هند تولید می‌شود، در حالی که مدل پنج-در از سال ۲۰۱۷ تاکنون در اسپانیا ساخته می‌شود. به تازگی قیمت C3 ایرکراس جدید در هند اعلام و ثبت سفارشات آن آغاز شده است.

سیتروئن C3 ایرکراس جدید روی پلتفرم C3 هاچ‌بک ساخته شده است. چراغ‌های جلو، کاپوت و دستگیره‌های درب آن‌ها یکسان است و بخش جلویی کابین دو مدل به شیوه‌ای مشابه طراحی شده است.

طول نسخه هندی ۴.۳۲ متر و فاصله محوری آن ۲.۶۷ متر است. گنجایش صندوق عقب نسخه پنج‌نفره ۴۴۴ لیتر و نسخه هفت‌نفره فقط ۴۴ لیتر است، اما با جمع کردن ردیف سوم صندلی‌ها به ۵۱۱ لیتر می‌رسد.

این کراس‌اوور با موتور ۱.۲ لیتری توربو با توان ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر و جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی و دیفرانسیل جلو در هند عرضه می‌شود.

هر سه نسخه از این مدل دارای چرخ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های هالوژنی، پنل ابزار دیجیتال، تهویه مطبوع، دو کیسه هوا، کنترل پایداری الکترونیکی و سنسورهای پارک عقب هستند.

در نسخه پایه به جای سیستم چندرسانه‌ای یک قفسه قرار گرفته و حتی رادیو هم ندارد. نسخه میان‌رده پلاس به امکاناتی مانند باربند، چراغ‌های روز LED و سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچی مجهز است. نسخه بالارده مکس علاوه بر این‌ها از چراغ‌های مه‌شکن و دوربین دید عقب بهره می‌برد.

قیمت نسخه پایه سیتروئن C3 ایرکراس ۹۹۹۰۰۰ روپیه است. قیمت سایر نسخه‌ها بعدا اعلام می‌شود و تحویل آن به مشتریان از اواسط ماه اکتبر آغاز خواهد شد. برای مقایسه، مقرون به صرفه‌ترین هیوندای کرتا (با موتور ۱.۵ لیتری ۱۱۵ اسب بخار و جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی) در هند ۱۰۸۷۰۰۰ روپیه قیمت دارد؛ اما نسخه پایه آن به چهار کیسه هوا و سیستم ورود بدون کلید مجهز است؛ درحالی که نسخه‌های گران‌تر کرتا دارای چراغ‌های جلوی LED، سانروف، کنترل تهویه و کروز کنترل هستند.

سیتروئن C3 ایرکراس پس از هند احتمالا با پیشرانه‌ها و امکانات متفاوتی در برزیل عرضه خواهد شد.