بحران رنگ‌ خودروها در ترکمنستان

بحران رنگ

پس از ممنوعیت استفاده از وسائل نقلیه با رنگ مشکی، به نظر می‌رسد مقامات ترکمنستان تصمیم گرفته‌اند تردد تمام خودروهایی که رنگی به جز سفید دارند را در تابستان سال جاری ممنوع کنند. این خبر را نخستین بار وبسایت «تاریخ ترکمنستان» که خارج از این کشور مستقر می‌باشد، منتشر کرده است.
مسئولین این وبسایت گزارش کرده‌اند که تا پایان ماه مارس وسائل نقلیه موتوری با رنگ‌های تیره فرصت داشتند وسائل خود را به استانداری‌ها بفروشند، اما اکنون این مهلت به پایان رسیده است. در خصوص ساکنین پایتخت ترکمنستان، عشق‌آباد، شهروندان موظف شده‌اند تا رنگ خودروهای خود را تغییر بدهند. این ممنوعیت باعث افزایش قابل توجه هزینه‌ خدمات تغییر رنگ خودروها شده است.
میانگین هزینه رنگ خودرو حدود ۱۸ هزار منات است که بر اساس نرخ رسمی هر ۳٫۵ منات یک دلار، معادل ۵۱۴۳ دلار می‌شود. بر اساس نرخ بازار سیاه دلار در ترکمنستان که هر ۱۶ منات برابر با یک دلار مبادله می‌شود، این رقم به مبلغ ۱۱۲۵ دلار می‌رسد. مراکز خصوصی کوچک خدمات خودرو مبلغی بین ۸ الی ۱۴ هزار منات را برای تغییر رنگ خودروها دریافت می‌کنند. البته در برخی مراکز دیگر پیشنهادهایی بین ۴ الی ۶ هزار منات هم برای رنگ‌آمیزی خودروها، البته با کیفیت پایین‌تر، پیشنهاد می‌شود.
علاوه بر این در عشق‌آباد خبرهایی مبنی بر کمبود رنگ سفید گزارش شده است. تا دو ماه پیش هر ۴۲۰۰ گرم رنگ سفید ساخت امارات متحده عربی معادل ۱۵۰۰ منات فروخته می‌شد، اما از ابتدای ماه آوریل این رقم یک و نیم برابر شده است. رنگ‌های ارزان‌تر ساخت چین نیز در بازار ترکمنستان موجود است.
بنا بر گزارش این پایگاه خبری، ساکنان پایتخت این امر به منظور آماده سازی برای روز عشق‌آباد، که در مورخ ۲۵ ماه می سال جاری برگزار می‌شود آماده می‌کنند. در این روز قرار است خودروهای تماما سفید در این شهر به حرکت در آیند.

 منبع: تسنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل