سیتروئن e-C3 برای سال ۲۰۲۴ با برد پیمایشی ۳۲۰ کیلومتری و قیمت اولیه ۲۴۵۰۰ دلار در اروپا معرفی شد. حتی نسخه ای مقرون به صرفه تر در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.
برای نسل چهارم C3، سیتروئن به یک پیشرانه تمام الکتریکی روی می آورد.  پس از بیش از ۵.۶ میلیون فروش C3 با موتور احتراق داخلى ، این خودرو ساز فرانسوی با عرضه e-C3 2024 در بازار اروپا به سمت آلایندگی صفر حرکت می کند، جایی که با قیمت اولیه حدود ۲۴۵۰۰ دلار (۲۳۳۰۰ یورو) به فروش می رسد. انتظار می رود در سال ۲۰۲۵ مدل پایه مقرون به صرفه تری عرضه شود، زمانی که می تواند به یکی از مقرون به صرفه ترین خودروهای الکتریکی در قاره سبز تبدیل شود.  بیایید ببینیم این سوپرمینی جدید چه چیزی را به میز می آورد.

این مدل بر اساس پلتفرم خودروی هوشمند استلانتیس، با زبان طراحی کاملاً جدیدی در مقایسه با مدل قبلی خود وارد بازار می شود.  آنچه قبلاً یک هاچ بک کوچک سنتی بود، اکنون به یک ماشین کراس اوور مانند با چرخ هایی که تا حد امکان در لبه ها قرار دارند، تبدیل شده است.  در ترکیب با خط سقف بلند، کابینی بسیار جادار تر ایجاد می کند و سیتروئن می گوید که اکنون سرنشینان از ۲۹.۹ میلی متر فضای اضافی برای سر و ۲۰.۳ میلی متر فضای اضافی برای زانوها لذت می برند.  فضای بار پشت صندلی های عقب کمی از ۲۹۹ لیتر به ۳۰۹ لیتر افزایش یافته است.

چشمگیرترین تغییر بصری در مقایسه با مدل قبلی، نمای جلویی است که در آن e-C3 دارای لوگوی جدید سیتروئن است که توسط یک جفت چراغ C شکل احاطه شده است.  در پشت، چراغ های عقب تا پانل های گلگیر عقب کشیده شده اند و یک اسپویلر استاتیک کوچک در بالای شیشه عقب به عنوان تجهیزات استاندارد وجود دارد.

سیتروئن e-C3 جدید را در دو تیپ یو و مکس (You و Max) به فروش خواهد رساند. که مدل پایه دارای چراغ های جلو LED، سیستم ترمز اضطراری، نمایشگر هد آپ، آینه های جانبی برقی، سنسورهای پارک عقب و کروز کنترل دارد. به تیپ مکس ارتقا دهید و همچنین مواردی مانند رینگ های آلیاژی ۱۷ اینچی، رنگ بیرونی دو رنگ، برف پاک کن های خودکار، آینه های جانبی برقی تاشو و گرم شونده، کنترل تهویه مطبوع خودکار، شارژ بی سیم تلفن و موارد دیگر را دریافت خواهید کرد.

همانطور که در بالا ذکر شد، فروش با قیمت اولیه ۲۴۵۰۰ دلار (۲۳۳۰۰ یورو) آغاز خواهد شد.  در سال ۲۰۲۵، سیتروئن مدلی با بسته باتری کوچک تر را که با یک بار شارژ ۱۲۴ مایل (۲۰۰ کیلومتر) می پیماید و با قیمتی در حدود ۲۱۰۵۰ دلار (۱۹۹۹۰ یورو) روانه بازار خواهد کرد.  این باعث می شود e-C3 یکی از مقرون به صرفه ترین خودرو های برقی اروپا باشد که تقریباً با قیمت اولیه داچیا Spring برابری می کند، که در حال حاضر با قیمت ۲۲۳۰۰ دلار (۲۰۸۰۰ یورو) در فرانسه قبل از مشوق های محلی موجود است.