خداحافظی ردبول با «رنو»

F1 Grand Prix of Italy

در سال ۲۰۰۵ شرکت ردبول تصمیم گرفت در رقابت‌های قهرمانی فرمول یک شرکت کند، در مدت زمان کوتاهی این تیم پیشرفت قابل توجهی داشت و در همان ابتدا، از جمله کسب مقام در پیست‌های موناکو ، کانادا و نوربورگرینگ و تغییرات زیادی که در قوانین مسابقات پیش آمد، سبب شد تا تیم منطقه “میلتون کینس” انگلستان سال ۲۰۰۸ را با اتومبیل RB5 آغاز کرده و رقبای خود را به چالش بکشد، هرچند تیم ردبول این موفقیت را باید مدیون اسپانسرینگ تگ هویر (رنو در فرمول یک) باشد که با تولید پیشرانه‌های قدرتمند و فوق العاده از سال ۲۰۰۷ میلادی، توانست موفقیت‌های تیم ردبول را در مسابقات تضمین کند، اما گویا این موفقیت‌ها دوام زیادی نداشته و عملکرد ضعیف تیم ردبول در سال‌های گذشته، باعث شده تا از همکاری با شریک ۱۲ ساله خود صرف نظر کند.

به طور دقیق‌تر، تیم فرمول ۱ ردبول بعد از ۱۲ سال همکاری با رنو برای تولید پیشرانه‌های محرک خود، تصمیم به جدایی گرفته و حالا پیشرانه‌های محرک خود را با همکاری شرکت ژاپنی “هوندا” توسعه خواهد داد تا شاید این تیم افسانه‌ای ردبول با ۴ عنوان قهرمانی در مسابقات فرمول ۱ که در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و همچنین ۲۰۱۳ بدست آمده است، بار دیگر به روزهای اوج خود بازگردد و بتواند عناوین مهمی در مسابقات فرمول ۱ بدست آورد.
کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول اعلام کرد: این قرارداد چند ساله با هوندا، شروع یک مرحله جدید و تلاش هیجان انگیز “استون مارتین- ردبول” برای شرکت در مسابقات خواهد بود، هرچند این همکاری تنها برای مسابقات جایزه بزرگ نیست، اما اولویت اصلی ما بر روی مسابقات جایزه بزرگ بویژه تیم فرمول ۱ خواهد بود که از پتانسیل بالاتری برخوردار هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل