بازگشت غیرمنتظره آلمانی قدبلند

AndroidOnlineNewsImage (19)

 اگر خاطرتان باشد اواسط تابستان سال گذشته بود که اوپل موکا توانست توسط ساپرا موتور مجوز واردات را بگیرد و حتی یک شوروم در خیابان پاسداران تهران برای نمایش محصولات این خودرو خریداری شد. اما با وجود باز بودن ثبت سفارش این خودرو، هیچگاه اوپل موکا وارد بازار ایران نشد و در نهایت ثبت سفارش آن نیز منقضی شد. اما حال در بحبوحه گرانی‌ها و سردرگمی‌های واردات خودرو، سر و کله اوپل موکا مجدد در ثبت سفارش پیدا شده و در دو نسخه مختلف مجوز واردات را تا دی‌ماه امسال گرفته است.

نکته جالب در مورد این ردیف از ثبت سفارش قرار گرفتن نام جنرال موتورز به عنوان سازنده موتور است که این موضوع ممکن است برای واردات قطعات یدکی پیشرانه اوپل موکا دردسرساز باشد. در هر صورت اوپل موکا در دو مدل که هر دو ۱٫۴ لیتری توربوشارژ هستند مجوز واردات را تحت نام ساپرا موتور گرفته و باید ببینیم که این بار می‌تواند عملاً به خیابان‌های ایران راه یابد و پلاک ملی را دریافت کند؟

زمانی که این خودرو در سال گذشته وارد کشور شده بود، عکس‌ها و گزارش کاملی را از این آلمانی تهیه کرده بودیم و به صورت کامل توضیحاتی را برای دو مدل وارد شده تهیه کردیم و برای آشنایی بیشتر با این خودرو می‌توانید به صفحه اوپل موکا بروید و عکس‌ها و مشخصات فنی آن را مشاهده کنید.

دقت داشته باشید که شرایط فروشی که در این صفحه کار شده مربوط به مردادماه سال گذشته است که صد البته قیمت‌های آن با شرایط کنونی بازار بسیار متفاوت است و با توجه به نوسانات شدید در بازار خودرو حتی حدس زدن در مورد قیمت احتمالی آن در صورت واردات نیز غیر ممکن است.
اوپل موکا در صورت واردات می‌تواند رقیب مستقیم و جدی خودروهایی چون میتسوبیشی اکلیپس کراس باشد و با توجه به برند آلمانی موکا، از پشتوانه قیمتی و کیفیتی خوبی برخوردار است. اما سوال اصلی میزان گسترش خدمات پس از فروش و عرضه موکا توسط ساپرا موتور است. وظیفه‌ای سخت که تابحال توسط هیچ شرکتی انجام نشده و فقط به تاریخ اوپل در ایران ضربه زده‌اند و هیچ‌گاه به واردات و عرضه اوپل منجر نشدند. باید ببینیم که بالاخره ساپرا موتور موفق به عرضه و دریافت پلاک ملی برای اوپل موکا می‌شود یا مجدداً اوپل به فراموشی سپرده می‌شود؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل