مشخصات اولیه از «پورشه تایکان»

AndroidOnlineNewsImage (21)

سال قبل بود که پورشه از اولین خودروی الکتریکی خود با نام Mission E رونمایی کرد، در ادامه نگاهی به مشخصات این خودرو خواهیم داشت. اولین چیزی که اعلام شده است این است خودرو با نام تایکان وارد بازار خواهد شد و تولید آن سال آینده آغاز می شود.
تایکان یک کلمه متعلق به منطقه اوراسیا است که به معنای اسب جوان است. پورشه تایکان مجهز به دو موتور برقی است که مجموعا توانی معادل ۵۹۰ اسب بخار را تولید می کنند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۳٫۵ ثانیه است و در ۱۲ ثانیه نیز می تواند به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. تست های انجام شده روی این خودرو نیز نشان می دهند که پورشه تایکان با هر بار شارژ توانایی طی کردن ۵۰۰ کیلومتر را دارد.

پورشه تایکان نخستین بار با نام Mission E و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۵ رونمایی شد و مدل مفهومی استیشن واگن این خودرو نیز سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه ژنو رونمایی شد.
تولید این خودرو در کارخانه پورشه در زوفنهاسن انجام خواهد شد. پورشه همچنین اعلام کرده است که سرمایه گذاری خود در بخش خودروهای برقی را تا سال ۲۰۲۲ به دو برابر افزایش خواهد داد و به ۶ میلیارد یورو خواهد رساند. در این بین ۵۰۰ میلیون یورو نیز هزینه تولید نسخه های دیگری از پورشه تایکان خواهد شد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل