مروری بر پورشه کیمن نسخه استایل کوپه جذاب با عملکردی عالی – ۷۱۸ کیمن پورشه به زودی با یک خودروی اسپورت برقی جایگزین می‌شود، اما این کمپانی برای جلب توجه به نسخه بنزینی دو سرنشینه پایه شرکت اشتوتگارت، این «نسخه استایل» (Style Edition) را عرضه کرده است. به نقل از اتو اکسپرس، این خودرو با پالت رنگی پر جنب و جوش هم در فرم کایمن سقف ثابت و هم به عنوان ۷۱۸ باکستر روباز موجود است.

پورشه
پورشه

هندلینگ آن فوق‌العاده است و نشان می‌دهد که کارخانه همچنان به اسپورت بودن خودرو اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

قیمت پایه از ۶۰ هزار و ۲۳ پوند آغاز می‌شود. موتور این پورشه ۲ لیتری با خروجی ۳۹۷ اسب‌بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر است.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پورشه کیمن نسخه استایل، ۴.۹ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۲۷۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

چرا پورشه کیمن بخریم؟

خودروی پورشه کایمن، یک خودرو سواری اسپرت کوپه در سال ۲۰۰۵ توسط کمپانی پورشه آلمان طراحی و تولید شد. این اتومبیل ۲ سرنشین در دو نوع معمولی و اس (S) تولید شده که البته با توجه به برند پورشه، جذابیت‌های خاص طراحی آن نیز همچنان مورد توجه مشتریان خواهد بود.

پورشه کیمن، این خودرو خاص کوپه، در سال ۲۰۱۲ وارد بازار ایران شد. ظاهر جذاب و خاص این مدل پورشه باعث شد که خیلی سریع در میان اقشار جوان معروف شود. در حقیقت سلیقه‌های جوان پسند صرفاً با خرید پورشه کیمن صاحب سریع‌ترین کوپه می‌شوند.

ویژگی‌های ظاهری خودرو پورشه کیمن

خودرو پورشه کایمن جدید تحت تأثیر پورشه باکستر طراحی و تولید شده که مشخصاتی مشابه این خودرو را دارد. کایمن ۲۰۱۳ سبک‌تر، سریع‌تر و طراحی درازترین نسبت به مدل‌های قبلی‌اش دارد. درواقع پورشه کیمن همان طراحی باکستر را دارد؛ اما اگر بخواهیم تفاوت این دو را بیان کنیم باید بگوییم که تفاوت آن‌ها در کوپه بودن پورشه کیمن و روباز بودن باکستر است.

در طراحی ظاهری بدنه‌ی کیمن جدید؛ لبه‌های تیز، ورودی‌های هوای بزرگ در ۲ طرف خودرو،خط‌کشی وسط چراغ‌های عقب با یک رنگ متضاد و همچنین ورودی‌های هوای جدید در جلوی خودرو را یک جلوه بصری بسیار جذابی را به این خودرو داده است. نمای عقب خودرو نیز با بهره‌گیری از یک اسپویلر اتوماتیک و یک یا دو خروجی هوا در نسخه‌های متفاوت، یک ظاهر بسیار تهاجمی را به این خودرو پورشه داده است.

 

طراحی داخل کابین این سوسمار مرموز نیز کاملاً لوکس و به‌روز می‌باشد. درواقع اگرچه از نمای بیرونی، این خودرو با یک دید کم ارتفاع و کوچک دیده می‌شود،اما طراحی فضای داخل کابین به صورتی انجام شده که بیشترین فضا را برای راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. در کابین نیز خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع را هماهنگ با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پورشه به همراه کارپلی اپل بر روی داشبورد می‌بینید. شاید ظاهر غربیلک فرمان برای شما آشنا باشد، چون طراحی این بخش نیز همچون پورشه سوپر اسپرت ۹۱۸ اسپایدر است.

خودرو پورشه کیمن با موتور ۲٫۷ لیتری ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه مسطح با توان ۲۶۵ اسب بخار تولید شده است. البته مدل قوی‌تر کیمن S با موتور ۳٫۴ لیتری ۳۲۵ اسب بخار در ۷۴۰۰ دور در دقیقه عرضه بازار شده است. حداکثر گشتاور خروجی کایمن  S

۳۷۰نیوتن متر در ۴۵۰۰ تا ۵۸۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر سرعت این خودرو ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت بیان شده است.

البته نقطه قوت کیمن را می‌توان مجهز بودن به پیشرانه‌های اتمسفر یک یعنی همان تنفس طبیعی خودرو دانست. این پیشرانه ۶ سیلندر تخت، حداکثر دور موتور ۸۰۰۰ دور در دقیقه و همچنین حداکثر گشتاور خروجی موتور ۷۶۰۰ دور در دقیقه را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این قابلیت موجب می‌شود که در ۷۱۸ جدید، راننده از نهایت سرعت اگزوز و پیشرانه، لذت و هیجان فوق‌العاده را ببرد. البته گیربکس تخصصی پورشه نیز که ۶ سرعته دستی می‌باشد به همراه این پیشرانه باعث می‌شود که حالت سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر خودرو تنها در ۴٫۴ ثانیه رخ دهد.

 

مصرف سوخت کیمن S با گیربکس دستی در سطح شهر به میزان ۱۱٫۷ لیتر و همچنین در بزرگراه‌ها ۸٫۴ لیتر می‌باشد که برای این موتور با این قدرت بیان شده، میزان مناسبی به حساب می‌آید. البته ناگفته نماند که استفاده از گیربکس PDK این ارقام را حتی به ۱۱٫۲ و ۷٫۸ لیتر به ترتیب کاهش داده است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بیان شده است. مدل پایه پورشه کایمن نیز مصرف سوخت در شهر ۱۰٫۷ لیتر و در جاده ۷٫۳ لیتر می‌باشد.

تجهیزات و امکانات رفاهی خودرو پورشه کیمن

تجهیزات و امکانات رفاهی خودرو

قابلیت سیستم کنترل تطبیقی سوپاپ پورشه کیمن به گونه‌ای طراحی شده تا زمانی که راننده نیازی به حداکثر نیروی پیشرانه خودرو ندارد، ۲ سیلندر را از مدار خارج و موجب کاهش مصرف سوخت شود.

 

البته سقف پارچه‌ای دورنگ، تودوزی چرم مشکی با دوخت هماهنگ با رنگ بدنه خودرو و تریم آلومینیوم جزو آپشن های جدید پورشه کیمن قرار گرفته است.

از دیگر آپشن های رفاهی و استانداردهای روز دنیا برای خودرو پورشه‌کیمن می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

  • سیستم مسیریابی GPS
  • صفحه نمایشگر ۱۷ اینچی
  • سیستم صوتی با ۸ اسپیکر و ۲ پورت USB و سیستم Porsche Communication برای ارائه امکانات اطلاعات سرگرمی
  • قابلیت گرمکن و سردکن صندلی‌ها
  • ماساژور صندلی برقی
  • روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها
  • چراغ‌های جلو زنون
  • چرخش نور چراغ‌ها در پیچ‌های جاده
  • گرمکن آیینه‌های جانبی
  • سنسور کنترل باد چرخ‌های خودرو
  • مجهز به سنسور باران
  • قابلیت تعویض دنده از روی فرمان
  • سیستم کروز کنترل
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • سیستم مطبوع دوگانه و اتوماتیک
  • استارت دکمه‌ای
  • دوربین دید عقب
  • آیینه الکتروکرومیک
  • داشبورد و فرمان چرمی
  • فرمان چرخشی و تلسکوپی قابل تنظیم

 

ایمنی خودرو پورشه کیمن

ایمنی خودرو پورشه کیمن

وجود تجهیزات ایمنی چون ترمز ضدقفل ABS و  EBD، کنترل پایداری ESP، ASR و TCS، ایموبلایزر،  ۸ عدد ایربگ راننده و سرنشین جلو، دوربین بکاپ، سیستم هشدار تصادف و همچنین سیستم ترمز خودکار جلو برای شرایط اضطراری؛ امنیت و سلامتی راننده و سرنشین را در شرایط خطرناک تضمین می‌کند.

تجربه رانندگی با خودروی پورشه کیمن

خودرو پورشه‌کیمن با قدرت و توانایی‌های بالای خود توانسته که با رقبای بزرگی چون شورلت کوروت و فورد موستانگ GT350 رقابت کند. جثه عضلانی پورشه‌کیمن ۷۱۸ به همراه موتورهای تخت توربوشارژ، تعادل جلو و عقب بسیار عالی و سیستم تعلیق پیشرفته نسل جدید این مدل خودرو، تجربه رانندگی به یاد ماندنی را برای هر راننده‌ای رقم خواهد زد.

با همه توصیفاتی که از پورشه کیمن داشتیم، باید بگوییم که تمام ویژگی‌ها و فناوری‌های این خودرو یک فرصت منحصربه‌فردی را در اختیار شما می‌گذارد تا با کوچک‌ترین خودرو سوپر اسپرت دنیا، لذت یک سواری پرهیجان و با سرعت را تجربه کنید.

بنابراین خودروی پورشه‌کیمن ۲۰۱۹ جزو بهترین خودروهای سوپر اسپرت دیفرانسیل عقب در بازار است. هندلینگ بسیار نرم و قابل کنترل این خودرو، خیال شما را برای رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم تضمین می‌کند. علاوه بر راحتی رانندگی اسپرت پورشه کیمن برای جاده‌های ناهموار، در رانندگی روزانه برای مسیرهای شهری نیز بسیار عالی و راحت می‌باشد.