شورولت کوروت ZR1 و داج چلنجر دیمن هر دو هیولاهای دنیای خودرو هستند. هر دوی آنها از قدرت و فناوری بالایی برخوردار هستند. با اینکه کوروت ZR1 و چلنجر دیمن هر دو امریکایی هستند، فسلفه ساخت آنها بسیار متفاوت است. هدف از ساخت ZR1 عملکرد دقیق در پیست بوده است ولی چلنجر دیمن مخصوص درگ ساخته شده است.

این دو سوپر اسپرت امریکایی هر دو مجهز به موتورهای سوپرشارژ V8 با حجم ۶٫۲ لیتر هستند که در داج ۸۴۰ اسب بخار و ۱۰۴۴ نیوتن متر و در شورولت ۷۵۵ اسب بخار و ۹۶۹ نیوتن متر تولید می کند. هر دو خودرو دیفرانسیل عقب و دو نفره هستند. ولی بزرگترین تفاوت آنها وزنشان است. وزن چلنجر دیمن ۱۹۴۱ کیلوگرم است ولی ZR1 تنها ۱۶۱۴ کیلوگرم وزن دارد. این وزن اضافه در درگ به ضرر چلنجر تمام می شود.

در درگ اول چلنجر دیمن تایم ۱۱٫۷۶ ثانیه و سرعت ۲۰۴ کیلومتر در ساعت را ثبت می کند که اندکی سریعتر از ZR1 با تایم ۱۱٫۹۶ ثانیه و سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت است. ولی در درگ دوم ZR1 دقیقا تایم قبلی چلنجر را ثبت می کند و آن را شکست می دهد زیرا این بار چلنجر تایم ۱۱٫۹۸ ثانیه و سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت را ثبت می کند. در درگ سوم چلنجر دیمن با اختلاف جزئی مجددا پیروز می شود. علت کند بودن تایم ها برای هر دو خودرو این است که سطح زمین پیست بسیار لغزنده است.
مسلما اسب بخار خیلی اهمیت دارد ولی تنها عامل برای پیروزی در درگ نیست. نحوه صحیح انتقال قدرت به زمین و نسبت نیرو به وزن از مهم ترین عوامل برای پیروزی در درگ هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل