تویوتا از خودروی مسابقه‌ای کمری XSE نسل جدید جهت حضور در مسابقات ناسکار سال ۲۰۲۴ رونمایی کرد.تویوتا کمری قبل از حضور در نمایندگی‌های فروش راهی پیست مسابقه خواهد شد. این خودروساز ژاپنی امروز از نسل جدید کمری XSE 2024 حاضر در مسابقات ناسکار ۲۰۲۴ رونمایی کرد. خودروی موردبحث اوایل فوریه ۲۰۲۴ در اولین مسابقه ناسکار شرکت خواهد کرد اما نسخه‌های استاندارد آن تا چند ماه پس از آن راهی نمایندگی‌های فروش در آمریکا نخواهند شد.

طراحان تویوتا در ارائه نسخه ناسکار کمری سعی داشته‌اند حداکثر شباهت به مدل جاده‌ای وجود داشته باشد اما این تنها چیز مشترک بین دو خودروست. کمری XSE نسل جدید از نمای جلوی موسوم به کله چکشی سود می‌برد و جلوپنجره بزرگ آن توسط ورودی‌های هوای C شکل احاطه شده‌اند. این خودروی مسابقه‌ای از قوس چرخ‌های متمایز به همراه طراحی نسبتاً جدید بخش عقب سود می‌برد. در این بخش شاهد نصب نشان تویوتا در بالای عبارت کمری هستیم.

شایان ذکر است نسخه به‌روز شده کمری ۲۰۲۵ چند هفته قبل معرفی شد. ژاپنی‌ها در نهمین نسل سدان خود طراحی ظاهری و کابین جدیدتری را در نظر گرفته‌اند. همچنین خبر مهم درباره کمری تازه‌نفس به حذف پیشرانه ۶ سیلندر درون‌سوز و استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی مربوط می‌شود. نسخه دیفرانسیل جلوی کمری به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری و دو پیشرانه برقی مجهز است و قدرت کل آن به ۲۲۵ اسب بخار می‌رسد. نسخه‌های چهار چرخ محرک از سه پیشرانه برقی استفاده می‌کنند و ۲۳۲ اسب بخار قدرت دارند. کمری XSE مسابقات ناسکار اما به پیشرانه ۸ سیلندر پوشراد با حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت مجهز می‌شود.

خودروی موردبحث که جایگزین کمری TRD مسابقه‌ای می‌شود باید به مصاف فورد موستانگ دارک هورس جدید برود، خودرویی که چند روز قبل معرفی شد. تویوتا در هر سه سری مسابقه ملی آمریکا حاضر است به گونه‌ای که سوپرا در سری ناسکار Xfinity و توندرا TRD Pro نیز در سری ناسکار تراک حضور دارند.