تولید نسل دوم تسلا رودستر بازهم به تأخیر افتاد!- نسل دوم خودروی تسلا رودستر که سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، احتمالا سال آینده وارد خط تولید می‌شود. ایلان ماسک می‌گوید “امیدوار است” نسل دوم تسلا رودستر، خودروی اسپرت تمام‌برقی که اواخر ۲۰۱۷ به شیوه‌ای غیرمنتظره رونمایی شد، سال آینده وارد خط تولید شود. رودستر که قرار بود سال ۲۰۲۰ در بازار عرضه شود، در سال‌های اخیر بارها تأخیر خورده است تا خودروهای دیگری مثل مدل ۳ و مدل Y در اولویت باشند.

ایلان ماسک در کنفرانس سهام‌داران تسلا که بامداد امروز به وقت تهران برگزار شد، گفت خودروساز بزرگ آمریکایی در سال جاری میلادی فرآیند مهندسی و طراحی رودستر را تکمیل می‌کند. ماسک تأکید کرد: «این تعهد نیست، اما امیدواریم که تولید را سال آینده شروع کنیم.»

رودستر
رودستر

بر اساس گزارش تک‌کرانچ، ایلان ماسک معتقد است که رودستر نمی‌تواند تأثیر بزرگی روی درآمدهای تسلا بگذارد.نسل اول رودستر که اولین خودروی برقی تسلا محسوب می‌شود، در سال ۲۰۰۶ معرفی و دو سال بعد تولید شد. در آن زمان حدودا ۲٬۴۰۰ دستگاه از این خودروی گران‌قیمت به فروش رسید. با وجود اهمیت رودستر، این خودروی مدل S بود که در سال ۲۰۱۲ به فروش قابل‌توجهی دست پیدا کرد.تسلا به‌هنگام رونمایی نسل دوم رودستر در سال ۲۰۱۷ گفت صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۱٫۹ ثانیه است. رودستر جدید قرار است با قیمت پایه‌ی ۲۰۰٬۰۰ دلار روانه‌ی بازار شود. ۱٬۰۰۰ خودروی اول که پسوند Founder’s Series را در نام خود یدک می‌کشند با قیمت ۲۵۰٬۰۰۰ دلار عرضه خواهند شد.ایلان ماسک در سال ۲۰۱۸ گفت به موجب همکاری تسلا و اسپیس ایکس،‌ رودستر با بسته‌ی ویژه‌ای شامل ۱۰ پیشرانه‌ی کوچک موشک عرضه می‌شود که روی شتاب خودرو تأثیر به‌سزایی می‌گذارند. ایلان ماسک در کنفرانس بامداد امروز بار دیگر به این بسته اشاره کرد.