برنامه پولستار برای ساخت یک رودستر برقی جذاب

پولستار

پولستار ۶ تا سال ۲۰۲۶ تولید نمی‌شود، اما این بدان معنا نیست که این خودروساز برنامه‌های هیجان‌انگیزی برای رودستر الکتریکی خود نداشته باشد.در ابتدا، پولستار اعلام کرد که تنها ۵۰۰ نمونه از گرند تورهای روباز خواهد ساخت، اما به نظر می‌رسد که تصمیم گرفته است استراتژی خود را تغییر دهد. تولید اکنون براساس تقاضا خواهد بود و تقاضا برای مدل ۶ قوی است. ظرف یک هفته پس از اعلام تولید خودرو در ۱۶ اوت، تمام ۵۰۰ نمونه ساخته‌شده، رزرو دریافت کردند. نمونه‌های ساخت رزرو شده نشان‌دهنده علاقه شدید به نسخه تولیدی رودستر برقی هستند. مدیرعامل این شرکت، توماس اینگنلات، در مصاحبه اخیر تایید کرد که پولستار، اگر مردم آن را بخواهند، روی ۵۰۰ دستگاه متوقف نمی شود.
پولستار ۶ چشمگیر است. این رودستر با سقف سخت تاشو براساس همان معماری الکتریکی  ۸۰۰ولتی ساخته شده است که همچنین زیربنای پولستار ۵ است. این خودرو از یک پیشرانه دوموتوره بهره می‌برد که برای ۸۸۴ اسب بخار (۶۵۰کیلووات) و ۶۶۴ پوند فوت (۹۰۰ نیوتن متر) گشتاور خوب است. این قدرت برای شتاب ۰-۶۲ مایل در ساعت (۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت) تنها در ۳.۲ ثانیه کافی است. حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی در ۱۵۵ مایل در ساعت (۲۵۰ کیلومتر در ساعت) تنظیم می‌شود.

پولستار (به انگلیسیPolestar) یک شرکت و برند برای خودروهای عملکردی شرکت ولوو کارز است که در گوتنبرگ سوئد قرار دارد. پولستار در زمینهٔ توسعهٔ خودروهای عملکردی برقی پرداخته و در کنار آن به ساخت نمونه‌هایی از خودروهای ولوو با عملکرد بالا و ارائه بروزرسانی‌های فنی و ظاهری برای بهبود مدل‌های شرکت ولوو مشغول است. تا سال ۲۰۱۵، و پیش از اعلام خریداری شرکت پولستار توسط ولوو،[۱] پولستار پرفورمنس در کنار پولستار ریسینگ بخشی از شرکت پولستار بود.[۲] پس از خریداری این شرکت توسط ولوو، تیم مسابقات همچنان تحت مدیریت کریستین دال باقی ماند[۱] و نام آن از پولستار ریسینگ به سیان ریسینگ تغییر یافت.

در ژوئن ۲۰۱۷، ولوو اعلام کرد که شرکت پولستار قصد دارد جهت رقابت با برندهایی همچون تسلا موتورز، خودروهای عملکردی الکتریکی پیشرفته‌ای را با برند و نشان خود به تولید برساند.[۳]

مروری بر پیشینه

  • ۱۹۹۶: شرکت مهندسی فلش در سوئد، جهت آماده‌سازی خودروهای تورینگ ولوو برای شرکت در مسابقات قهرمانی خودروهای تورینگ سوئد (STCC) تأسیس شد. اولین خودرو ولووی ۸۵۰ سوپر تورینگ بود که توسط تام والکینشاو ریسینگ (TWR) ساخته شد.
  • ۱۹۹۸: ولوو اس۴۰ سوپر تورینگ، ساختهٔ تام والکینشاو ریسینگ، در مسابقات شرکت داده‌شد.
  • ۲۰۰۳: ولوو اس۶۰ اس۲۰۰۰، که در اصل توسط پرودرایو ساخته شده و بوسیلهٔ مهندسی فلش توسعه یافته بود، برای شرکت در مسابقات استفاده شد.
  • ۲۰۰۴: شرکت مهندسی فلش توسط کریستین دال خریداری شد.
  • ۲۰۰۵: نام تجاری مهندسی فلش به پولستار تغییر یافت.
  • ۲۰۰۹: ولوو سی۳۰ اس۲۰۰۰ اولین پروژهٔ مسابقه‌ای بود که کاملاً توسط پولستار توسعه یافت. در این سال، پولستار به همکار رسمی ولوو در بهبود خودروهای موجود ولوو تحت نام پولستار پرفورمنس بدل شد. بخش مسابقاتی این شرکت نیز پولستار ریسینگ نام گرفت.
  • ۲۰۱۰: پولستار اولین خودروی جاده‌ای خود با نام ولوو سی۳۰ پولستار مفهومی را معرفی کرد.
  • ۲۰۱۲: پولستار دومین خودروی جاده‌ای خود با نام ولوو اس۶۰ پولستار مفهومی را معرفی کرد.
  • ۲۰۱۳: ولوو اس۶۰ پولستار و ولوو وی۶۰ پولستار بعنوان اولین خودروهای جاده‌ای تولیدی معرفی شدند.
  • ۲۰۱۵: برندهای پولستار و پولستار پرفورمنس توسط شرکت ولوو خریداری شدند. پولستار ریسینگ تحت مالکیت کریستین دال باقی ماند و نام آن به سیان ریسینگ تغییر یافت.
  • ۲۰۱۷: ولوو اعلام کرد که شرکت پولستار قصد دارد به عنوان یک خودروساز مستقل به توسعهٔ خودروهای عملکردی الکتریکی پیشرفته با برند پولستار بپردازد. در این سال تغییرات جزئی در نشان‌وارهٔ پولستار اعمال شد و صلیب با دایره‌ای کوچک در وسط، با دو پیکان جایگزین شد. در اکتبر ۲۰۱۷ پولستار اولین مدل خود را با نام پولستار ۱ معرفی کرد.
  • ۲۰۱۹: از اولین خودروی تولید انبوه این شرکت با نام پولستار ۲ رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل