با این ۱۵ خودرو از عوارضی عبور کنید – بخش سوم

AndroidOnlineNewsImage (39)

 همانطورکه احتمالا در روزهای اخیر شاهد بودید، اقدام به معرفی خودروهایی کرده ایم که دارای سرعت‌های زیاد و ارتفاع‌های بسیار کم هستند و اگر در مسیرهای شهری از آن‌ها استفاده کنید، حتی می‌توانید بدون هیچ مشکلی از عوارضی‌ها نیز عبور کنید! در این مقاله به ادامه معرفی این خودروها خواهیم پرداخت.

نیسان ۳۹۰ GT1 نسخه خیابانی از اتومبیل مسابقه ای نیسان در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز است که در اواخر دهه ۹۰ به تولید رسید. نیسان در این مدل از موتور ۳٫۵ لیتری ۸ سیلندر توربو استفاده کرد که می‌تواند ۵۶۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این خودرو با ارتفاع ۱٫۱۴ متر هم اکنون در موزه نیسان در ژاپن قرار دارد.

پورشه ۵۵۰ اسپایدر در ابتدا به عنوان خودروی مسابقه ای در سال ۱۹۵۳ معرفی شد این خودرو به یک موتور یک و نیم لیتری ۴ سیلندر از نوع تخت مجهز است که می تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید کند. البته با معیارهای امروزی این قدرت اصلاً زیاد نیست اما به این نکته اشاره کنیم که این خودرو تنها ۵۵۰ کیلوگرم وزن دارد ارتفاع این خودروی مسابقه ی کلاسیک تنها ۹۸ سانتی متر است

پورشه ۹۱۱ GT1 را باید نسخه خیابانی از یک خودروی مسابقه ای دانست و تنها ۲۵ دستگاه از این خودرو به تولید رسیده است و موتور توربو شارژر دار آن توانایی تولید ۵۴۴ اسب بخار قدرت را دارد.
ارتفاع این خودرو ۱٫۱۴ متر است و بنابراین با هیچ راهبند استانداردی نمی توانید راه این خودرو را سد کنید

پورشه ۹۱۷K در اصل یک خودروی مسابقه است اما پورشه تغییراتی را در آن داده است تا بتوان آن را در خیابان نیز مورد استفاده قرار داد. این خودرو با ارتفاع ۹۴ سانتی متر دارای ارتفاع بسیار پایینی است و به راحتی می توانید با آن از زیر راهبندهای عوارضی عبور کنید . پورشه ۹۱۷K همچنین به یک پیشرانه ۱۲ سیلندر وی شکل مشخص شده است که می تواند ۶۳۰ اسب بخار قدرت تولید کند و دارای ۴٫۹ لیتر حجم است.

این خودروی رودستر جالب در سال ۱۹۹۶ توسط رنو اسپرت طراحی و ساخته شد و یکی از خودروهای عجیب رنو است. تولید این خودرو در آن سال‌ها چندان جای تعجبی ندارد چون رنو در آن زمان کارهای عجیب و غریب زیادی را انجام داد که برای مثال از بین آنها باید به تولید خودروی Espace F1 concept اشاره کرد.
رنو اسپرت اسپایدر دارای ارتفاع ۱٫۲۵ متر است و به یک پیشرانه بنزینی ۲ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار مجهز شده است. این خودرو توانایی دستیابی به سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت را دارد البته یک لوله محافظ نیز برای حفاظت از سر سرنشینان در این خودرو تعبیه شده است که در هنگام عبور از زیر راهبندهای عوارضی باید مراقب باشید که این لوله ایمنی به راهبند برخورد نکنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل