استفاده از پیشرانه هیبرید و V12 برای «بی ام و سری ۸» جدید منتفی شد

۱۰۸۱

اگر SUVها را کنار بگذاریم، سری ۸ بزرگترین مدل در محصولات بی ام و محسوب می شود. در اواسط امسال اعلام شد که نسل دوم این کوپه لوکس از دو نوع موتور بهره مند می شود. یکی از آنها موتور ۳٫۰ لیتری ۶ سیلندر خطی توربودیزل است که ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و دیگری موتور ۴٫۴ لیتر V8 توئین توربوی بنزینی است که ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
با توجه به اینکه تولید سری ۸ جدید با این دو موتور تایید شده است قطعا این سوال برای همه پیش می آید که آیا این خودرو با موتور V12 نیز تولید می شود که یک انتخاب آشنا در نسل اول بی ام و سری ۸ در دهه ۹۰ بود. در واقع نسل اول سری ۸ اولین خودروی ۱۲ سیلندری بود که با گیربکس ۶ دنده دستی به بازار عرضه شد.


با این حال این خبر باعث دلسردی افرادی که به تولید سری ۸ جدید با موتور V12 امیدوار بودند می شود و با شنیدن آن روی صندلی می نشینند و خاطرات خوش گذشته را به یاد می آورند. طبق گزارش نشریه GoAuto، آقای گروبر معاون بخش مدیریت محصول گروه بی ام و ایده سری ۸ با موتور V12 را رد کرد.
آقای گروبر در گفتگو با این نشریه خودرویی استرالیایی امکان استفاده از موتور V12 توئین توربوی ۶٫۰ لیتری M760Li با ۶۰۱ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را برای سری ۸ مردود دانست. طبق گفته آقای گروبر این موضوع به تقسیم وزن عالی سری ۸ ربط دارد که با نصب این موتور V12 به هم می ریزد. او گفت:« موتور V12 بسیار سنگین است و تقسیم وزن بی ام و سری ۸ بسیار عالی است. بنابراین موتور V8 همراه با فناوری های شاسی و سیستم انتقال قدرت سری ۸ را به یک خودروی اسپرت تمام عیار تبدیل می کنند. به عقیده ما موتور V12 برای محور جلوی این خودرو بیش از حد سنگین است. »


این مقام رسمی بی ام و همچنین اشاره کرد که در حال حاضر تولید یک نسخه پلاگین هایبرید از سری ۸ نیز بعید به نظر می رسد. او گفت که این خودرو تنظیمات بی عیب و نقصی دارد بنابراین نیازی به نسخه هایبرید نیست.

منبع: خودرو بانک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل