چگونه «تویوتا پرادو ۲۰۱۲» را به فیس‌لیفت جدید تغییر دهیم؟

AndroidOnlineNewsImage (51)

 چندی پیش فرصتی دست داد تا با یک تویوتا پرادو فیس لیفت ۲۰۱۵ ملاقاتی داشته باشیم. خودرویی که در حقیقت مربوط به سال ۲۰۱۲ است و در بازار داخل خریداری شده اما متاسفانه با ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی، واردات مدل های جدید آن متوقف شد و هیچ مدل فیس لیفت پرادو به صورت عمده وارد کشور نشد.
اما این عطش برای دوستداران تویوتا پرادو و یا تویوتا لندکروز داخلی تمام نشد و مدل های فیس لیفت این دو خودرو در بازار مشاهده می شود. این فیس لیفت ها در حقیقت همان مدل های قدیمی هستند که با نصب کیت هایی در داخل کشور، چهره آنها به مدل های فیس لیفت جدید مبدل می شوند. در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را در مورد تویوتا پرادویی که در تصویر می بینید بدهیم. خودروی سال ۲۰۱۲ که با نصب کیت بدنه به مدل ۲۰۱۵ تغییر یافته است.

قبل از شروع توضیح در مورد کیت بدنه و هزینه های مربوط به آن یادآوری می کنیم که این خودرو خوشنام به یک پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری مجهز شده که می تواند حداکثر ۲۷۱ اسب بخار و بیش از ۳۸۰ نیوتن متر را تولید کند. گشتاور بسیار خوبی که توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته به هر چهارچرخ منتقل می شود. وزن این خودرو بیش از ۲٫۴ تن است و با توجه به شاسی و سیستم تعلیقی که دارد، خودروی بسیار معروف و خوبی برای آفرود های سنگین است.

اجازه دهید همین اول مهم ترین نکات مربوط به این کیت را برای شما بگوییم. این کیت از شهر دوبی خریداری شده و به صورت خام حدود ۳ هفته زمان برده تا به تهران رسیده است. باید مد نظر داشته باشید که کیت های مختلفی برای این خودرو وجود دارد و در صورت سفارش از اصلی بودن کیت و کیفیت آن مطمئن شوید. البته با شرایط کنونی واردات و حواله های بانکی معلوم نیست که این زمان چقدر طول می کشد و اصلاً وارد کردن این کیت مجدداً امکان پذیر است یا خیر. سپس کیت مورد نظر باید تغییراتی داشته باشد و بعد از باز شدن قسمت هایی روی بدنه تویوتا پرادو، این کیت در قسمت های مختلف خودرو نصب شود. این تغییرات و نصب قسمت های مختلف حدود ۱ ماه زمان برده و یعنی از زمان سفارش تا نصب کیت بدنه بر روی خودرو حدود ۲ ماه زمان لازم است.

همانطورکه در تصویر می بینید، چراغ ها، جلوپنجره و فلاپ و سپر جلو تغییر کرده و نمای جلو همانند مدل های ۲۰۱۵ از تویوتا پرادو شده است. همچنین با نصب این کیت، محل قرارگیری دوربین جلو نیز تغییر کرده است. در نمای کنار رکاب نیز عوض شده و در ادامه در نمای عقب چراغ و سپر عقب و لیپ نیز اضافه شده است. همچنین خروجی اگزوز عقب تغییر کرده و متناسب با سپرهای عقب شده اند.

تمامی تغییرات انجام شده برای تبدیل مدل ۲۰۱۲ به مدل ۲۰۱۵ ظاهری بوده و هیچ گونه تغییراتی در مشخصات فنی این خودرو اعمال نشده است. تمامی این تغییرات و هزینه حمل کیت بدنه و نصب آن روی خودرو حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه داشته است. البته با شرایط کنونی قیمت ارز احتمالاً این رقم بسیار افزایش پیدا کرده است.
در این مقاله به بررسی و چگونگی انجام نصب کیت بدنه فیس لیفت ۲۰۱۵ روی تویوتا پرادو پرداختیم اما قبلاً در مورد تویوتا لندکروزی صحبت کرده بودیم که روی آن کیت بدنه Wald نصب شده بود و هزینه ای بیش از ۱۰۰ میلیون تومان را در پی داشت که می توانید برای مشاهده این خودرو به صفحه تویوتا لندکروز Wald مراجعه کنید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل