همان‌طور که در ویدئوی ابتدای مطلب مشاهده خواهید کرد، محصول لوکس آلپینا پرفورمنس بسیار خوبی هم دارد. راننده این سدان شیک با حضور در اتوبان‌های آلمان توانسته به سرعت فراتر از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. البته در نمایشگر راننده سرعت ۳۲۷ کیلومتر در ساعت ثبت شده اما جی‌پی‌اس تائید شده سرعت کمتر یعنی ۳۰۹ کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد که آن‌هم رقم قابل‌توجهی خواهد بود چراکه فقط سوپر اسپرت‌های سطح بالا می‌توانند به چنین سرعتی دست یابند.

آلپینا ادعا می‌کند این خودروی پرچم‌دار توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۳۲۴ کیلومتر در ساعت را دارد بنابراین این B8 گرن کوپه شاید در زمانی دیگر بتواند سرعت بالاتری را نیز ثبت کند. خودروی موردبحث تنها روی سرعت در خط مستقیم تمرکز ندارد و سفرهای طولانی با آن نیز رضایت‌بخش خواهد بود. از طرف دیگر طراحی ظاهری B8 همانند M8 خیلی جلب‌توجه نمی‌کند و شاید این امر برای برخی خریداران مطلوب باشد.

علاقه‌مندان به بی‌ام‌و M8 و آلپینا B8 بهتر است تصمیم نهایی درباره خرید آن‌ها را بگیرند زیرا شایعاتی درباره خاتمه تولید کلیه اعضای خانواده سری ۸ به گوش می‌رسد. گفته می‌شود بی‌ام‌و در سال‌های آینده تولید مدل‌های کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه را متوقف خواهد کرد. بر این اساس برخی مدل‌ها تا اواخر سال ۲۰۲۵ از خط تولید کنار خواهند رفت و مدل‌های باقی مانده نیز در اواسط سال ۲۰۲۶ راهی موزه خواهند شد. شاید در انتهای دهه جاری میلادی سری ۸ جدید در قامت یک گرن کوپه برقی و با پلتفرم نئو کلاس تولید شود اما فعلاً چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده است.