معرفی ۱۰ خودروی هیبرید با لذت رانندگی بالا – بخش دوم

۷۱۳

مصرف سوخت پایین لزوما به معنای رانندگی کسل کننده یا از دست دادن برخی مزایا نیست. بعضی از مهندسان خودرو به این موضوع پی برده اند که اضافه کردن موتورهای الکتریکی نه تنها باعث کاهش مصرف سوخت می شود بلکه عملکرد خودروها را نیز افزایش می دهد و در نتیجه تعدادی خودروهای هایبرید که رانندگی با آنها لذت بخش است از این طریق به وجود آمده اند.
برای اینکه یک پیشرانه هایبرید کم ترین میزان سوخت را مصرف کند، مهندسان سعی می کنند کارکرد موتور بنزینی را کاهش دهند و بیشتر اوقات برای به حرکت در آوردن چرخ ها به موتور یا موتورهای الکتریکی متکی باشند. اما در خودروهای اسپرت، موتورهای الکتریکی تقریبا در نقش افزاینده قدرت موتور بنزینی عمل می کنند و گشتاور فراوان خود را وارد صحنه می کنند. به دلیل اینکه منحنی گشتاور موتورهای الکتریکی خطی است، حداکثر گشتاور خود را به صورت آنی و لحظه ای تولید می کنند که نیروی کمکی بزرگی برای به حرکت در آوردن خودروهای سنگین وزن از حالت سکون است. علاوه بر این، موتورهای الکتریکی می توانند گشتاور خود را از دورهای بسیار پایین تولید کنند که می تواند کمبود گشتاور دور پایین برخی از موتورهای بنزینی دور بالا را جبران کند. برای بهبود تقسیم وزن، باتری های خودروهای هایبرید با هندلینگ برتر در مکان های خاصی نصب می شوند. بعضی از ابرخودروهای هایبرید می توانند عملکرد فوق العاده ای در پیست داشته باشند ولی هنگام رانندگی در خارج از پیست مصرف سوخت آنها در حد سدان های خانوادگی معمولی باشد.
بنابراین از گسترش تعداد خودروهای هایبرید مایوس نباشید زیرا به معنای نابودی لذت رانندگی نیست. در ادامه با ۱۰ خودروی هایبرید که رانندگی با آنها لذت بخش است آشنا می شوید. در بخش اول این مقاله با ۵ خودروی هایبرید با لذت رانندگی بالا آشنا شدید. در این بخش ۵ خودروی هایبرید دیگر که تجربه رانندگی لذت بخشی دارند را معرفی می کنیم.
۶ – فورد فیوژن هایبرید SE مدل ۲۰۱۸


فورد سال به سال پلتفرم فیوژن را ارتقا می دهد و با بهبود سیستم تعلیق و فرمان پذیری این خودرو لذت رانندگی با آن را افزایش می دهد. فیوژن SE هایبرید مدل ۲۰۱۸ از حاصل این تلاش فورد برخوردار شده است و در بین مدل های فیوژن بهترین هندلینگ را دارد زیرا باتری های لیتیوم یون این خودرو در مکان مناسبی نصب شده اند تا تقسیم وزن ایده آلی داشته باشد.
شتابگیری نقطه قوت فورد فیوژن هایبرید نیست. فورد شتاب ۰ تا ۶۰ مایل این خودرو را رسما اعلام نکرده است ولی بالاتر از ۹٫۰ ثانیه تخمین زده می شود. اما سیستم تعلیق با سفتی مناسب و فرمان برقی با تنظیم بهینه از عواملی هستند که تجربه رانندگی لذت بخشی را ایجاد می کنند. نمای خارجی جذاب فیوژن همراه با جلوپنجره آن که شبیه یک نمونه کوچک از جلوپنجره آستون مارتین است و خطوط طراحی برجسته ای که دارد، این لذت را افزایش می دهند زیرا نگاه های تحسین برانگیز مردم را به خود جلب می کند و پیشخدمت های رستوران ها با دیدن آن سر تحسین فرود می آورند!
۷ – کارما Revero مدل ۲۰۱۸
در دنیای نرم افزار، واژه Vaporware به محصولی اشاره دارد که مدت زیادی از معرفی آن گذشته ولی هیچ وقت به دست مردم نرسیده است. در ابتدا به نظر می رسید این موضوع درباره کارما Revero نیز صادق است. Revero یک خودروی هایبرید است که بازمانده بقایای فیسکر کارما است.
اما نمونه های تولیدی Revero واقعا به مشتریان تحویل داده شدند و این سدان که طراحی چشمگیری دارد با دو موتور الکتریکی خود که مجموعا ۴۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند، به خریداران اولیه جسور خود تجربه رانندگی لذت بخشی را ارائه داد. امکانات لوکس و برخی نوآوری های هوشمندانه مانند سقف پنل خورشیدی، کارما Revero را به یک خودروی هایبرید موفق با لذت رانندگی واقعی تبدیل می کنند.
۸ – مرسدس بنز C350e پلاگین هایبرید سدان مدل ۲۰۱۸


مرسدس بنز در زمینه تولید انواع گسترده ای از پیشرانه ها مانند پیشرانه های بنزینی، دیزلی و هیدروژنی تجربه دارد. C350e مدل ۲۰۱۸ ارزان ترین مدل برقی-بنزینی پلاگین هایبرید مرسدس است. یک موتور بنزینی ۲٫۰ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی مجموعا ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. این مقدار قدرت کافیست تا C350e در مدت زمان ۵٫۸ ثانیه به ۶۰ مایل در ساعت برسد، بنابراین اگر دنبال یک مدل سریعتر از C کلاس هستید باید یکی از مدل های AMG را خریداری کنید.
مرسدس C350e مانند بسیاری از دیگر خودروهای هایبرید، به لطف نصب باتری در مکان مناسب از تعادل وزنی با مهندسی بهینه برخوردار است که نتیجه آن هندلینگ عالی و لذت رانندگی فراوان است.
۹ – پورشه پانامرا ۴ E-Hybrid مدل ۲۰۱۸


با اینکه سدان پورشه از طراحی جنجال برانگیزی برخوردار است و شاید طرفداران و مخالفان واقعی داشته باشد ولی هیچکس نمی تواند این حقیقت را انکار کند که این خودرو لذت رانندگی بالایی دارد. پانامرا ۴ E-Hybrid مجهز به یک موتور بنزینی ۲٫۹ لیتری V6 و یک موتور الکتریکی است که مجموعا ۴۶۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. با این مقدار قدرت، پانامرا در عرض ۴٫۴ ثانیه مثل موشک به ۶۰ مایل در ساعت می رسد و می تواند حداکثر تا ۲۷۶ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد که قطعا این اعداد و ارقام بیانگر این است که رانندگی سریع در اتوبان با این خودرو امکان پذیر است.
پانامرا ۴ از سیستم ۴ چرخ محرک نیز برخوردار است که به این سدان بزرگ کمک می کند تا به راحتی و با وقار از پیچ ها عبور کند. شاید طرفداران سنتی پورشه از ۴ در بودن پانامرا راضی نباشند ولی فضای کابین بیشتر این خودرو این امکان را برای مالکین آن فراهم می کند که این تجربه لذت بخش را همزمان با تعداد بیشتری از دوستان خود به اشتراک بگذارند.
۱۰ – تویوتا پریوس پرایم مدل ۲۰۱۷


تویوتا پریوس بنیانگذار بازار خودروهای هایبرید برقی-بنزینی در ایالات متحده بود و همچنان بر این بازار سلطه دارد. اما علاقه مندان پریوس اغلب از این موضوع شکایت داشته اند که در این خودرو، لذت رانندگی فدای مصرف سوخت شده است.
تویوتا پریوس پرایم مدل ۲۰۱۷ که نسخه پلاگین هایبرید پریوس است هنوز هم خودروی اسپرتی محسوب نمی شود اما از اصلاحات چشمگیری در شاسی و سیستم تعلیق برخوردار شده است که وضعیت آن را بسیار بهتر کرده است. اکنون این خودرو می تواند بدون انحراف بدنه به چپ یا راست از پیچ ها عبور کند و سیستم تعلیق آن تحمل کردن عملکرد ضعیف تایرهای آن که مقاومت جنبشی کمی دارند را آسان تر کرده است. علاوه بر این، طراحی داخلی و خارجی فضایی و انبوهی از ادوات و نشان دهنده های پر زرق و برق و امکانات جذاب باعث می شوند تویوتا پریوس پرایم واقعا سزاوار حضور در فهرست خودروهای هایبرید با رانندگی لذت بخش باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل