قبل تر اعلام شده بود که قرار است نسخه ای اسپرت تر از آریزو ۶ به بازار بیاید و حالا سدان اسپرت فونیکس اینجاست. این سدان در واقع همان آریزو ۵ یا اومودا S5 جی تی است که در ایران با نام فونیکس آریزو ۶ جی تی به فروش می رسد. محصول جدید مدیران خودرو قرار است فاصله میان آریزو ۶ و آریزو ۸ را در سبد سدان های این شرکت پر کند. چهره این خودرو با تغییراتی در جلو تا حد زیادی به سدان های اسپرت لکسوس نزدیک شده اما در المان های دیگر طراحی تشابهات زیادی با آریزو ۶ پرو معمولی می بینیم. بنظر می رسد با توجه به مشخصات فنی قابل قبول و همچنین طراحی اسپرت این سدان، مدیران خودرو و چری بازار مشتریان جوان تر را برای این سدان در نظر گرفته باشند. به تازگی تصاویر مربوط به حمل این خودرو در تهران را منتشر کردیم و در هفته آینده ویدیو و متن مربوط به تست درایو و معرفی این سدان را هم منتشر خواهیم کرد.

مشخصات سدان اسپرت فونیکس
زیر کاپوت سدان اسپرت فونیکس همان پیشرانه ای را می بینیم که پیش تر در خودروهایی نظیر FX و تیگو ۸ پررو دیده می شد. یعنی یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ که فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDI) را دارد. این موتور نهایت قدرت و گشتاور ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر را ارائه می دهد و قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر (WDCT) به چرخ های جلو می رسد. با این اعداد بنظر می رسد عملکرد فنی این سدان هم قابل قبول باشد. البته باید دید محصول جدید فونیکس در عمل چگونه ظاهر می شود.

امکانات ایمنی و رفاهی
همانند دیگر محصولات فونیکس، در سدان اسپرت فونیکس هم سعی شده تا امکانات کامل ایمنی و رفاهی را در خودرو داشته باشیم. در آریزو ۶ GT امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، رادار نقطه کور، رادار هشدار خروج از پارک، رادار رانندگی بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر، رادار هشدار برخورد از جلو، ترمز هوشمند اضطراری، نوربالای اتوماتیک، رادار برخودر از عقب، شارژر بیسیم تلفن همراه، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین و سنسور دنده عقب، سنسور نور و باران، سیستم پایش میزان فشار باد تایر ها (TPMS)، دسته دنده الکترونیکی، تودوزی داخلی قرمز رنگ، کلاستر دیجیتال، صفحه نمایش مالتی مدیا، اتصالات اپل کارپلی و اندروید اتو، فرمان کمکی برقی، سیستم تهویه اتوماتیک به همراه پاکسازی هوا، نورپردازی کابین، سیستم فرمان صوتی، قابلیت روشن شدن خودرو با ریموت، سانروف و دوربین ثبت وقایع را می بینیم.