«پژو ۳۰۸GTi» با تیونینگ کلمنس و قدرت ۲۶۸ اسب بخار معرفی شد
شرکت تیونینگ کلمنس موتوراسپرت فرانسه، نسخه تقویتشدهای از هاچبک پژو ۳۰۸ GTi با سه سطح مختلف از ارتقای پیشرانه معرفی کرد.
شرکت تیونینگ خودرو کلمنس موتوراسپرت (Clemens Motorsport) به تازگی نسخه تقویتشده از هاچبک پژو ۳۰۸GTi معرفی کرده است. اکنون پژو ۳۰۸ GTi با ۲۶۸ اسب بخار قدرت، در مقابل رقبایی در کلاس سوپرهاچبک مانند فولکسواگن گلف GTI و هیوندای i30 N قرار میگیرد. کلمنس موتوراسپرت، تیونر فرانسوی است که بیشتر به تیونینگ محصولات داخلی به خصوص پژو، دیاس (DS) و سیتروئن میپردازد.
تیونر فرانسوی برای پژو ۳۰۸ GTi، سه سطح قدرتمند از ارتقای قدرت پیشرانه ارائه میدهد. اولین سطح با بهینهسازی واحد کنترل الکترونیکی (ECU) پیشرانه، خروجی را به ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتنمتر گشتاور افزایش میدهد.
از سوی دیگر سطح ۲، از پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر بهره میبرد که ۲۹۹ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتنمتر گشتاور در اختیار راننده قرار میدهد. ارتقای سطح پیشرانه هاچبک پژو ۳۰۸ GTi با بهرهگیری از کیت اینترکولر، سوپاپ انحراف هوا، فیلتر هوای عملکرد بالا بدست میآید که توسط کلمنس موتوراسپرت ساخته شده است.
بالاترین سطح ارتقا ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند؛ این سطح از ارتقای پیشرانه به لطف اصلاح ورودی هوا با استفاده از فیلتر هوای جدید و اضافه کردن سیستم اگزوز ساخته شده از فولاد ضدزنگ ۷۰ میلیمتری ممکن میشود. این ارقام معادل مشخصات پیشرانه خودروی فولکسواگن گلف R است که تنها به ۴.۶ ثانیه برای تغییر سرعت از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. با این وجود برخلاف فولکسواگن گلف استاندارد، پژو ۳۰۸ GTi از سیستم تمام چرخ محرک بهره نمیبرد.
کلمنس موتوراسپرت با افزودن رینگهای آلیاژی جدید به هاچبک فرانسوی، کار تیونینگ را تکمیل کرد. این رینگها که CC-Zero نام دارند، محصول شرکت اشمیت ریولوشن هستند و در اندازههای ۱۹ اینچی برای لاستیکهای ۲۳۵/۳۵ ساخته شدهاند. تیونرفرانسوی علاوه بر این، رینگهای ۲۰ اینچی نیز برای خریداران ارائه میدهد.