وانت «شورولت سیلورادو» با موتور ۴ سیلندر

AndroidOnlineNewsImage (2)

طبق آمار سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا مدل دیفرانسیل عقب شورولت سیلورادو با موتور ۲٫۷ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ در شهر و بزرگراه به ترتیب ۱۱٫۷۶ و ۱۰٫۲۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می کند. یکی از ویژگی های شورولت سیلورادو مدل ۲۰۱۹ که آن را از رقبا متمایز می کند این است که با موتور ۴ سیلندر نیز ارائه می شود. اکنون مصرف سوخت این وانت با موتور ۴ سیلندر توربوشارژ اعلام شده است و می توان پی برد که شورولت سیلورادو با موتور ۴ سیلندر چقدر کم مصرف تر از رقبای ۶ سیلندر خود است.
مصرف سوخت این وانت در شهر با وانت هایی مانند فورد F-150 با موتور ۳٫۳ لیتریV6 (12.38 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) و رم ۱۵۰۰ با موتور پایه ۳٫۶ لیتری V6 با سیستم هایبرید ملایم (۱۱٫۷۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) قابل قیاس است. با وجود اینکه موتور ۴ سیلندر شورولت مجهز به سیستم غیر فعال سازی تعدادی از سیلندرها است مصرف سوخت آن در بزرگراه بیشتر از موتورهای V6 است ولی از نظر قدرت و گشتاور به رقبای ۶ سیلندر خود برتری دارد زیرا ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. موتور V6 فورد ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و موتور V6 رم ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. موتور ۴ سیلندر توربوشارژ شورولت هم ضعیفتر و هم پر مصرف تر از موتور ارتقا یافته ۲٫۷ لیتری V6 توربوشارژ اکوبوست فورد F-150 است زیرا این موتور ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و مصرف سوخت مدل دیفرانسیل عقب این وانت در شهر و بزرگراه به ترتیب ۱۱٫۷۶ و ۹٫۰۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.
موتور ۴ سیلندر توربوشارژ شورولت به صورت استاندارد در مدل های LT و RST سیلورادو نصب می شود. طبق گفته شورولت گشتاور این موتور ۱۴ درصد بیشتر از موتور ۴٫۳ لیتری V6 تنفس طبیعی مدل قبلی و شتاب ۰ تا ۶۰ مایل آن سریعتر است.


سیلورادوی جدید که کاملا از نو طراحی شده است از یک پلتفرم جدید استفاده می کند، گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک برای آن موجود است و وزن آن کاهش یافته است. وزن شورولت سیلورادو با موتور ۴ سیلندر حدود ۱۷۰ کیلوگرم از مدل مشابه سال قبل سبکتر است. موتورهای دیگر شورولت سیلورادو مدل ۲۰۱۹ شامل موتور ۴٫۳ لیتری V6 با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۱۳ نیوتن متر گشتاور، موتور ۵٫۳ لیتری V8 با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور و موتور ۶٫۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور است. یک موتور ۳٫۰ لیتری توربودیزل نیز در راه است.
حالا اگر علاقه مند به مقایسه هستید، خوب است بدانید که وانت نیسان به لطف تکنولوژی قدیمی موتور و آیرودینامیک افتضاح، بدنه سنگین وزن و ….در دنیای واقعی بین ۱۳ الی ۲۵ لیتر بنزین را در یکصد کیلومتر با آلودگی خالص و با کیفیت تبدیل می کند، کاری که کمتر خودرویی در سال ۲۰۱۸ می تواند به این دقت انجام دهد.

منبع: خودرو بانک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل