این در اصل همان وسیله نقلیه‌ای است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، اما نمای بیرونی با گزینه‌های چرخ‌های جدید در اندازه‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی بهبود یافته است. لوگوی به‌روز شده برند نیسان در قسمت جلو، چرخ‌ها و پشت ظاهر می‌شود و همچنین طیف رنگ‌های تازه‌تری نیز وجود دارد.

نیسان می‌گوید لیف با دو گزینه باتری در اروپا در دسترس خواهد بود، در حالی که اطلاعات دقیقی در مورد ظرفیت آن‌ها وجود ندارد، اما بعید است با باتری‌های ۴۰ کیلووات ساعتی و ۶۲ کیلووات ساعتی لیف ۲۰۲۱ تفاوت داشته باشند؛  لیف e+ (که در ایالات متحده به عنوان Leaf Plus فروخته می‌شود) دارای حداکثر برد با یک بار شارژ ۳۸۵ کیلومتر  است که توسط چرخه WLTP اروپا اندازه گیری می‌شود.

لیف ۲۰۲۲ همچنین دو مورد از پیشرفته‌ترین ویژگی‌های فنی خود را حفظ خواهد کرد. فناوری ProPilot ماشین الکتریکی را قادر می‌سازد تا به طور خودکار متوقف شود، روشن شود و فاصله ایمن با خودروی جلویی را حفظ کند. در عین حال، عملکرد e-Pedal به راننده این امکان را می‌دهد که فقط با یک پدال شتاب بگیرد و متوقف شود. آخرین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی NissanConnect به نوبه خود دارای اتصال Android Auto و Apple CarPlay است.

نیسان موتور (به ژاپنی日産自動車株式会社شرکت خودروسازی ژاپنی چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهاما قرار دارد. ریشه‌های تأسیس این شرکت به زمان راه‌اندازی شرکت خودروسازی داتسون بازمی‌گردد، در پی خریداری شرکت داتسون توسط یوشیسوکه آیکاوا، وی داتسون را در شرکت خوشه‌ای و تازه تأسیس خود، یعنی؛ گروه نیسان ادغام نمود و بخش خودروسازی جدید را نیسان نامید.

شرکت نیسان همانند تویوتا و هوندا که به ترتیب برندهای لکسوس و آکورا را در آمریکای شمالی راه‌اندازی کردند، برند اینفینیتی را برای بازار آمریکای شمالی خود تأسیس کرد. از سال ۱۹۹۹ شرکت رنو به یکی از سهام‌داران اصلی نیسان تبدیل شد، به‌طوری‌که تا سال ۲۰۰۸ مالک ۴۴٪ از سهام آن گردید، در مقابل هم‌اکنون نیسان نیز ۱۵٪ از سهام رنو را در اختیار دارد. اکنون کارلوس غصن به‌طور هم‌زمان، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره هر دو شرکت نیسان و رنو می‌باشد[۳] و از طریق شرکت رنو-نیسان آلیانس که حاصل مشارکت استراتژیک این دو خودروساز می‌باشد، سکان رهبری رنو، نیسان و چند خودروساز دیگر را در دست دارد. در سال ۲۰۱۲ نیسان پس از شرکت‌های جنرال موتورز، تویوتا، گروه فولکس‌واگن، گروه هیوندای موتور و فورد، به‌عنوان ششمین خودروساز بزرگ جهان شناخته شد.