نگاهی به قیمت و شرایط پژو ۴۰۵ در بازار خودروهای دست دوم

AndroidOnlineNewsImage (38)

نگاهی به قیمت و شرایط پژو ۴۰۵ در بازار خودروهای دست دومگزارش بازار خودرو اگر به حدود ۲۰ سال قبل باز گردیم به سال های حکم رانی پژو ۴۰۵ در بازار خودرو ایران خواهیم رسید. زمانی که اثری از سمند یا پژو ۲۰۶ در خیابان ها دیده نمی شد و پزو ۴۰۵ حکم خودرویی مدرن و حتی رویایی را برای قشر متوسط و حتی مرفه جامعه بازی می کرد. پژو ۴۰۵ حالا تبدیل به خودرویی قدیمی و بیش از حد معمولی شده است و در بازار خودروهای صفر کیلومتر بیش از ۳۶ میلیون تومان آگهی می شود اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید که خرید نمونه های نسبتا سالم از پژو ۴۰۵ با بودجه هایی کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیز امکان پذیر است. در واقع مدل های قدیمی فرانسوی و کاربراتوری پژو ۴۰۵ GLX که قبل از سال ۱۳۸۱ (عرضه مدل های انژکتوری با موتور XU7) راهی بازار شده اند، این روزها از طرفداران چندانی برخوردار نیستند و با قیمتی در محدوده ۷ الی ۱۰ میلیون تومان بسته به تمیزی و مشخصات آگهی می شوند.

در این زمینه جالب است که بدانید افت قیمت پژو ۴۰۵ کاربراتوری از پراید های قدیمی و کاربراتوری در بازار بیشتر است و این امر به دلیل هزینه های نسبتا بالای تعمیر و نگهداری از پژو ۴۰۵ است که معمولا هزینه های سنگینی را به مشتری نه چندان ثروتمند خریدار چنین خودرویی تحمیل می کند. اما فارغ از این مسئله، فضای داخلی بزرگ، فنربندی نرم و بدنه نسبتا ایمن (حداقل نسبت به پراید) از جمله ویژگی های ذاتی ۴۰۵ است که حتی به نوادگان این محصول نظیر دنا توربو پلاس ۶۰ میلیونی هم ارث رسیده و دریافت چنین ویژگی هایی با این مبلغ کم می تواند بسیار ارزنده باشد.
برای افرادی که از دردسر خودروهای کاربراتوری فراری اند نیز طیف وسیعی از مدل های پژو ۴۰۵ وجود دارد، به خصوص که در حد فاصل سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ کیفیت پیشرانه های XU7 مورد استفاده بر روی این خودروها نیز نسبتا بالا بوده است و کمتر با مشکل شایع سری موتورهای پژو (سوختن واشر سر سیلندر) مواجه می شوند. از سوی دیگر تاکنون افزایش قیمت خودروهای صفر کیلومتر چندان تاثیری بر بازار دست دوم خودروهای پر تیراژی مانند سری پژو های ۴۰۵ و سمند به دنبال نداشته است و از این رو برای مصرف کنندگان واقعی که بودجه اندکی در اختیار دارند، شاید یافتن یک نمونه سالم از چنین خودروهایی نسبت به خرید قسطی خودروهای گران صفر کیلومتر ارجحیت داشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل