نگاهی به قیمت و شرایط بازار دست دوم «بسترن B50F»

AndroidOnlineNewsImage (85)

 چندسال قبل و همزمان با اوج گرفتن تحریم های صنعت خودرو بود که بهمن موتور به عنوان شریک و تولید کننده مزدا در ایران به سراغ چینی ها رفت و با سدانی به نام بسترن B50 فعالیت اندکی را در بازار از سر گرفت. اما عدم هماهنگی موتور ضعیف ساخت فولکس واگن با بدنه ای که گویا براساس پلت فرم های مزدا ساخته شده بود، باعث شد تا این خودرو در بازار چندان مورد توجه قرار نگیرد و اندکی بعد با فیس لیفت مختصری (افزوده شدن پسوند F) و تعویض موتور به پیشرانه ای مشابه محصولات مزدا با قدرت بیشتر (۱٫۸ لیتری ۱۴۰ اسب بخاری متصل به گیربکس شش سرعته اتوماتیک)، بسترن B50 F به خودرویی قابل قبول با قیمتی نسبتا رقابتی (حدود ۷۰ الی ۷۷ میلیون تومان) بدل شده بود که اتفاقا در شرایط سخت بازار نیز مشتریان زیادی را به سوی خود جلب کرد.

اما بخت اینبار هم چندان با بسترن بی ۵۰ اف یار نبود، چرا که با عرضه نسل جدید این خودرو در چین و انتقال مالکیت گروه بهمن به گروه صنعتی کروز، در نهایت تصمیم به توقف عرضه نسل قدیمی بسترن بی ۵۰ اف در بازار ایران گرفته شد. این درحالی بود که سابقه تولید بسترن B50 F در کشور به کمتر از سه سال مربوط می شد و خریداران که به ادامه عرضه این مدل امید داشتند ناگهان خودرو خود را در مقام خودرویی خارج از رده دیدند.
این درحالیست که گروه بهمن به ادامه پشتیبانی از این خودرو تا سال ۱۴۰۶ (ده سال پس از پایان تولید آخرین سری از خودروها) تاکید دارد، اما کمبود برخی از قطعات یدکی در زمستان سال گذشته و رسانه ای شدن این مسئله باعث شد تا نگرانی هایی برای مالکین این خودروها به وجود آید.

حالا اما با افزایش نرخ ارز و برهم خوردن نظم بازار، قیمت گذاری بسترن B50F نیز به ماجرایی پیچیده بدل شده است. با توجه به رده قیمتی رقبا به نظر می رسد که قیمتی در محدوده صد میلیون تومان برای این خودرو قابل قبول باشد اما بسیاری از مالکین خودروهای بسترن بی ۵۰ برای فروش خودروهای خود رقم هایی بیش از ۱۲۰ میلیون تومان را طلب می کنند که مشخص نیست تا چه حد مورد پذیریش مشتریان قرار می گیرد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل