عرضه خودروهای ایران خودرو و سایپا به بازار روسیه، از مدتی پیش آغاز شده است. برخی مجموعه‌های خرید و فروش خودرو همچون رولف، زودتر از موعد اقدام به عرضه محصولات ایران خودرو به بازار روسیه کرده‌اند. این شرکت‌ها در دسته بازار خاکستری طبقه بندی می‌شوند.مجموعه رولف اکنون ایکو تارا اتوماتیک را با محدوده قیمت ۱.۵۲۹ تا ۱.۷ میلیون روبل (۹۸۸ میلیون تومان الی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان) در روسیه به فروش می‌رساند. در همین حال ایران خودرو قصد دارد تا از طریق شبکه نمایندگی‌های رسمی خود در این کشور، سه مدل از محصولات خود را به بازار روسیه عرضه کند. البته برای برخی مدل‌ها تخفیفی ارائه شده است و مشتریان روسی می‌توانند تارا را با قیمت ۱.۳ میلیون روبل (۸۴۰ میلیون تومان) خریداری کنند. نسخه‌های دنده‌ای شامل این تخفیف می‌شوند.

تارا
تارا

قیمت کمتر ایکو تارا در نسخه‌های دنده‌ای و اتوماتیک نسبت به لادا وستا موجب شده است تا مشتریان روس از این خودرو استقبال گرمی به عمل آورند. تارا از لادا وستا ابعاد بزرگتری نیز دارد، بنابراین خرید آن برای مشتریان روس مقرون به صرفه خواهد بود.

علاوه بر بخش ابعاد و قیمت، تارا از لادا وستا قوی‌تر نیز ظاهر می‌شود. این خودرو به موتور TU5 پلاس مجهز است که حداکثر ۱۱۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در سوی دیگر لادا وستا از موتور ۱۰۶ اسب بخاری استفاده می‌کند. نخستین گروه از خودروهای تارا در قالب یک محموله ۳۰ دستگاهی وارد بازار روسیه شدند. گروه بعدی این خودروها بزرگتر هستند و در قالب یک محموله ۶۰ تایی به روسیه عرضه خواهند شد. این خودرو با دو سال یا ۶۰ هزار کیلومتر گارانتی به مصرف‌کنندگان روس عرضه می‌شود.