معضل شیشه هایی که کند بالا و پایین می روند

AndroidOnlineNewsImage (83)

 اگر شما یکی از خودروهای مرسوم مثل پراید و پژو را دارید، احتمالاً با این اتفاق مواجه شده یا خواهید شد که شیشه خودرو به کندی بالا برود و بخواهید برای بالا بردن آن از دیگران یا زور بازوی خود کمک بگیرید.

این اتفاق دلایل متعددی دارد. این دلایل ممکن است به تعداد قطعات درگیر در فرایند بالا و پایین رفتن این قطعه برقی باشد. به عنوان مثال ضرب خوردگی در خودرو گرفته تا فیوز شیشه بالابر، کلیدهای بالابرنده، موتور شیشه بالابر و … از جمله مواردی هستند که روی دادن، خرابی یا نقص آن ها بر روی عملکرد این قطعه تاثیر گذار است. با این حال، تعمیرکاران برق خودرو برای رفع کندی بالابر، اگر موتور بالابر سالم باشد، و ایراد برقی عمده دیگری وجود نداشته باشد، از قطعه ای با عنوان تقویت کننده شیشه بالابر استفاده می کنند. مشاهده میدانی دخل و خرج حاکی از این است که این کار کم و بیش در حدود ۲۰ دقیقه انجام می شود. هزینه ای هم که باید برای آن صرف کنید هم اکنون در حدود ۲۰ الی ۲۵ هزار تومان برای قطعات مورد نیاز و حدود ۱۵ الی ۲۰ هزار تومان برای اجرت تعمیرکار است. در مجموع می توان گفت با صرف حدود ۴۰ هزار تومان می توانید شیشه خودروی خود را تقویت کنید و دیگر منتظر گذر ثانیه ها برای بالا و پایین رفتن آن نباشید!

از طرف دیگر در صورتی که موتور شیشه بالابر خودروی شما به عنوان قطعه مهم در این زمینه خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشد، برای پراید در حدود ۵۰ الی ۶۰ هزار تومان و برای خودرویی مانند پژو در حدود ۷۰ الی ۷۵ هزار تومان باید هزینه بپردازید. اجرت تعمیرکار نیز حدود ۱۰ الی ۲۰ هزار تومان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل