جک EV3 به تازگی با نسخه جدید در بازار چین معرفی شده و قرار است به زودی به بزرگ ترین بازار خودروی جهان ورود کند. بزرگ ترین بازار برقی ها بدون تردید بازار بزرگ چین است. چینی ها با سیاست گذاری های تشویقی در سال های اخیر روندی را رقم زدند که تولید برقی ها برای تولید کننده بصرفه باشد و از طرف دیگر مشوق های قیمتی برای خریداران به گونه ای بوده که این روزها برقی ها در بازار چین بسیار پر فروش باشند. جک EV3 در نسخه جدید یکی از محصولات تمام برقی جدید بازار چین است که یک خودروی نسبتا اقتصادی است. نسخه قبلی بسته به تیپ، از ۱۲,۳۰۰ تا ۱۷,۵۰۰ دلار قیمت داشت و شرایط بازار چین به گونه ای رقابتی است که ممکن است نسخه جدید قیمتی پایین تر هم داشته باشد.

EV3
EV3

طراحی جک EV3
درست همانند نسخه قبل در مدل جدید جک EV3 باز المان های دایره ای و گرد را می بینیم. چراغ ها همچنان دایره ای طراحی شده اند و شکل منحنی در بدنه باعث شده تا طراحی کلی بدنه سبک تخم مرغی داشته باشد. چراغ های روشنایی روز بصورت دایره ای درون کاسه چراغ طراحی شده اند تا کلیت طراحی EV3 بسیار به خودروهای مینی و یا فیات نزدیک باشد. در نسخه جدید ابعاد تغییری نداشته و همچنان طول ۴,۰۲۵ میلیمتر، عرض ۱,۷۷۰ میلیمتر، ارتفاع ۱,۵۶۰ میلیمتر و فاصله محوری ۲,۶۲۰ میلیمتری را در این خودرو می بینیم.

در داخل جک EV3 هم طراحی کابین بی تغییر مانده و همان طراحی ساده نسخه قبل را در این خودرو می بینیم. نکته مهم این است که دکمه فیزیکی در این خودرو بسیار کم است و تمامی تنظیمات بصورت لمسی از طریق صفحه نمایش مالتی مدیای مرکزی انجام می شود. این صفحه نمایش ۱۲.۸ اینچی است و البته صفحه ۱۵.۶ اینچی هم بصورت آپشن قابل سفارش است. علاوه بر این امکاناتی نظیر اتصال به اینترنت ۵G، سیستم فرمان صوتی، کروز کنترل، دوربین ثبت وقایع و… را در این خودرو می بینیم.

مشخصات فنی
جک EV3 با دو پیشرانه به بازار می آید. نسخه پایه به پیشرانه برقی مجهز است که توان تولید ۹۵ اسب بخار را دارد و با هر بار شارژ کامل پک باتری آن می توان پیمایش ۴۰۵ کیلومتری داشت. نسخه قوی تر موتور برقی ۱۳۶ اسب بخاری دارد و پیمایش در این نسخه با هر بار شارژ کامل ۵۰۵ کیلومتر است. این خودرو بر اساس نسل دوم پلتفرم برقی جک موسوم به DI ساخته شده است. این پلتفرم سیستم های شارژ سریع ولتاژ بالا را پشتیبانی می کند.