قیمت عجیب و غریب نسخه های دست دوم «فولکس واگن XL1»

۱۱۱۴

خیلی وقت پیش از آنکه خودروسازان روی به خودروهای برقی بیاورند، فولکس واگن برای طرفداران خودروهای سبز مدل XL1 را معرفی کرده بود. این خودرو در سال ۲۰۱۳ روی خط تولید قرار گرفت و چه از نظر ظاهری و چه از نظر فنی خودرویی بسیار قابل توجه است.


مدل XL1 به یک موتور ۸۰۰ سی سی دو سیلندر توربو دیزل مجهز است که می تواند ۴۷ اسب بخار قدرت تولید کند. در کنار این موتور دیزلی از یک موتور برقی با قدرت ۲۷ اسب بخار نیز استفاده شده است که قدرت نهایی مجموعه را به ۷۵ اسب بخار می رساند.
فولکس واگن XL1 در حالت تمام برقی می تواند ۵۰ کیلومتر را تنها با باتری طی کند.


راز موفقیت این خودرو در آیرودینامیک بسیار عالی آن است و از سوی دیگر وزن این خودرو نیز تنها ۷۹۵ کیلوگرم می باشد که با کمک استفاده از فیبر کربن به دست آمده است. مصرف سوخت XL1 عدد بسیار حیرت انگیز ۰٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در هر کیلومتر تنها ۲۱ گرم دی اکسید کربن منتشر می کند.


از این خودرو تنها ۲۵۰ دستگاه تولید شده است و در آن زمان به قیمت ۱۲۸ هزار دلار فروخته می شدند. اخیرا مدلی از این خودرو به قیمت ۱۲۳ هزار دلار برای فروش گذاشته شده که انتخاب مناسبی محسوب می شود. این خودرو مدل ۲۰۱۵ بوده و تنها ۱۲۷ کیلومتر کارکرد دارد و از ابتدا دست صاحب فعلی خود بوده. نظر شما در مورد XL1 چیست و آیا این خودرو ارزش قیمت یک مرسدس بنز اس کلاس را دارد؟

منبع: خودرو بانک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل