در این گزارش به قیمت خودروهای پرطرفدار فرانسوی در بازار آزاد می‌پردازیم.بر اساس قیمت خودروهای فرانسوی در ایران، قیمت رنو کولیوس نسبت به هفته اول اردیبهشت ۱۰۰ میلیون ارزان شده است. قیمت رنو داستر SE نیز ریزش ۳۰۰ میلیونی را ثبت کرده است. همچنین پژو ۲۰۰۸ نسبت به مدت گفته شده ۱۰۰ میلیون ارزان شده است.

در جدول زیر قیمت روز انواع خودروهای فرانسوی را در بازار مشاهده می‌کنید:

برندمدل(سال ساخت)کارکرد (کیلومتر)قیمت (تومان)۲۰۰۸۱۳۹۹|ایران خودروصفر۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰۲۰۶ تیپ ۲۱۴۰۱ | ایران خودروصفر۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰رنو تالیسمان E۳۲۰۱۸صفر۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰رنو کولیوس۲۰۱۸صفر۵,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰رنو داستر SE دو دیفرانسیل۲۰۱۸صفر۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰رنو کپچر۲۰۱۷|با گرمکن – ایران خودروصفر۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰سیتروئن C۳ (مونتاژ)  با رینگ فرانسوی۱۳۹۸ |سایپاصفر۲,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰

با هفت خودرو برتر کشور فرانسه آشنا شوید

بعضی خودروهای فرانسوی هستند که در دنیا به عنوان پرچم دار کشورشان شناخته میشوند که دراین پست ۷ مورد را معرفی میکنیم. به واسطه بازار انحصاری خودرو در ایران تا حدی بدنام اند اما این هیچ چیزی از ارزش های صنعت خودروی فرانسه کم نمی‌کند و بیش از سهل انگاری انها در زمینه کیفیت،

 

پیامد دولتی کردن صنعتی پر تاثیر و مهم مانند خودروسازی در ایران است وگرنه خودروسازان فرانسوی امثال پژو یا رنو از حدود ۱۰۰ سال پیش درکنار سازندگان آلمانی، ایتالیایی و انگلیسی همواره جزو برترین خودروسازان اروپا و دنیا هستند.

با هفت خودرو برتر کشور فرانسه آشنا شوید

این برندها البته در ایران سال هاست همپای مردم متولد، محبوب، پیر و فرسوده شده اند و غالباً نیز ماشین های بی دردسری بوده اند. به غیر از خودرو های سیتروئن که به استفاده از تکنولوژی های نامتعارف و طراحی عجیب مشهورند، خودرو های ساخت رنو و پژو در شمار برترین و بادوام ترین محصولات بازار ایران در پایین ترین رده های قیمتی بوده اند.

 

حالا که پس از دهه ۷۰ قرار است دوباره بازار ایران رنگ و بوی کاملا فرانسوی بخود بگیرد، مروری بر برترین گزینه های خرید در اینبخش از بازار خالی از لطف نیست مخصوصا که به لطف برند دی اس، سبد سازندگان فرانسوی در بازه ۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان کامل است و از خودروی کوپه تا سدان نیمه لوکس و از کراس اوور کامپکت تا اس یووی لوکس و اقتصادی را می‌توان در بین تولیدات فرانسوی حاضر در بازار ایران به سهولت یافت.

 

طراحی ظریف، قیمت مناسب، دوام بالا و کارایی خوب موتور از جمله دلایلی است که خریداران را هنگام انتخاب خودرو به سوی ساخته های فرانسوی متمایل می‌کند. لازم به یادآوری است که اطلاعات فروش هر خودرو تا پایان ماه دهم میلادی و بر اساس فروش در دو بازار بزرگ چین و اروپا ارزیابی شده است.

 

رنو ساندرو استپ وی
قیمت: ۶۰ میلیون تومان
نوع موتور: ۱۶۰۰ سی سی چهار سیلندر
قدرت موتور: ۱۰۷ اسب بخار
فروش متوسط سال در بازارهای جهانی: ۱۰۰ هزار دستگاه

با هفت خودرو برتر کشور فرانسه آشنا شویداین خودروی کوچک شهری اینروزها برگ برنده رنو در بازار خودرو های ارزان و میان قیمت ایران است که به لطف کیفیت ساخت خوب و سواری نرمش توانسته در رقابتی فشرده گوی سبقت را از رقبای چینی خود برباید. متوسط عمر محصولات رنو نیز چون بالاست از این رو مشتریان برخلاف نمونه های چینی ترسی از خرید مدلهای دست دوم ساندرو نداشته و با اشتیاق تمام به خرید این ماشین اقدام می‌کنند.

 

پژو ۳۰۱
قیمت: ۹۵ میلیون تومان
نوع موتور: ۱۶۰۰ سی سی چهار سیلندر
قدرت موتور: ۱۱۳ اسب بخار
فروش سال ۲۰۱۷ در بازارهای جهانی: ۳۰ هزار دستگاه

با هفت خودرو برتر کشور فرانسه آشنا شوید

درمورد این خودرو قضاوت های بسیار بدی صورت گرفته اما انصافا ماشین بدی نیست و نمونه های مونتاژی نیز که فیس لیفت ۲۰۱۷ مدل ۳۰۱ است محصولی به غایت اقتصادی، مدرن و پویاست ودر عین حال اسم برند پژو راکه نسبت به خودروهایی مانند لیفان یا چری لوکس تر و بالاتر است بر سینه دارد.

 

۳۰۱ اگرچه فعلاً روزهای ناموفقی را در بازار ایران میگذارند اما با افتتاح خط ساخت آن و نیز کاهش قیمت تمام شده به کمتر از ۸۰ میلیون احتمالا خواهد توانست بخشی از خریداران هیوندای اکسنت، لیفان ۸۳۰ و چری آریزور رابه سوی خود بکشاند.

 

پژو ۲۰۰۸
قیمت: ۱۱۵ میلیون تومان
نوع موتور: ۱۶۰۰ سی سی چهار سیلندر توربو
قدرت موتور: ۱۶۵ اسب بخار
فروش سال ۲۰۱۷ در بازارهای جهانی: ۱۵۱ هزار دستگاه

با هفت خودرو برتر کشور فرانسه آشنا شوید

این خودرو شاهکار شرکت پژو است که فقط باید با آن به گشت و گذار پرداخت تا کیفیت بالای آنرا درک کرد. در مقایسه با کپچر اگرچه جای کمتری دارد اما نسبتا لوکس تر و صد البته اسپورت تر است که این یعنی ۲۰۰۸ مزیت بیشتری برای خریداران جوان تر دارد. این کراس اوور کامپکت از هر لحاظ بر نیسان جوک

 

که قیمتی نزدیک به ۴۰ میلیون تومان بیشتر از ۲۰۰۸ دارد، برتری فاحشی داشته ودر عین حال مصرف کمتر و ظاهر شکیل تری دارد. بی علت نیست ۱۶ هزار دستگاه ازآن دریک هفته پیش فروش شده است.

 

رنو تالیسمان
قیمت: ۲۱۰ میلیون تومان
نوع موتور: ۱۶۰۰ توربو
قدرت موتور: ۱۹۰ اسب بخار
فروش سال ۲۰۱۷ در بازارهای جهانی: ۴۰ هزار دستگاه

با هفت خودرو برتر کشور فرانسه آشنا شوید

واقعا هیچ چیز از تویوتا کمری کم ندارد، مگر صدای کابین که کمی بیشتر از حریف ژاپنی است وگرنه تالیسمان محصولی به غایت اسپورت، زیبا، متمایز، با پرستیژ، با دوام و و البته تکنولوژیک است که با داشتن پنج ستاره کامل از کانون امنیت و تصادف اروپا همواره شما را در برابر حوادث مصون نگه می دارد.

 

جاذبه اصلی تالیسمان البته موتور توربوی نیرومند و جعبه دنده هماهنگی است که در کمتر از هفت ثانیه شما رابه سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند تا با اتاقی مجهز همواره تلفیقی از یک سدان اسپورت با محصولی لوکس را یادآور شود.

 

رنو کولئوس
قیمت: ۲۳۵ میلیون تومان
نوع موتور: ۲۵۰۰ سی سی چهار سیلندر
قدرت موتور: ۱۷۰ اسب بخار
فروش سال ۲۰۱۷ در بازارهای جهانی: ۲۵۰ هزار دستگاه

با هفت خودرو برتر کشور فرانسه آشنا شوید

گزینه های فرانسوی جوری که بتوانند مانند رنو کولئوس در زمینه آفرود بدرخشند و هویت اروپائی خودرا هم حفظ کنند خیلی زیاد نیستند اما کولئوس به تنهایی در ایران جور این محصولات را می‌کشد. کولئوس اساسی شاسی بلندی ژاپنی است که با کمک نیسان ساخته شده و هویت خودرا مدیون مدل پیروز ایکس – تریل است

 

که سالانه بالغ بر ۴۰۰ هزار دستگاه ازآن در دنیا به فروش میرود. کولئوس به لطف ظاهر زیبا، قیمت اقتصادی، تجهیزات مدرن و کیفیت ساخت خوب، خودرویی به مراتب بهتر از محصولات کره ای است که ارزش خرید بالایی دارد.

 

دی اس ۷ کراس بک
قیمت: ۳۲۰ میلیون تومان
نوع موتور: ۱۶۰۰ سی سی چهار سیلندر توربو
قدرت موتور: ۱۶۳ اسب بخار
فروش سال ۲۰۱۷ در بازارهای جهانی: –

با هفت خودرو برتر کشور فرانسه آشنا شوید

این برترین اتومبیلی است که دی اس از بدو احداث و استقلال از سیتروئن توانسته بسازد. مدل ۷ کراس بک گام بزرگی از یک سازنده گمنام نیست، تایید قدرت بالای دی اس سیتروئن در ساخت شاسی بلندی لوکس و مجلل با برند فرانسه است که در مقایسه با لکسوس ان ایکس از هر نظر محصول مجهزتر و زیباتری است

 

و اگرچه ممکن است کیفیت ساخت و دوام ان ایکس همان‌ گونه بالاتر باشد اما قطعا لذت سواری کمتری در برابر ۷ کراس بک دارد. این خودرو که حدود سه ماه از معرفی آن در فرانسه می گذرد بزودی با قیمتی ۳۲۰ میلیونی در ایران به فروش خواهد رسید.

 

دی اس ۴ کراس بک
قیمت: ۱۸۰ میلیون تومان
نوع موتور: ۱۶۰۰ توربو
قدرت موتور: ۱۵۵ اسب بخار
فروش سال ۲۰۱۷ در بازارهای جهانی: ۱۵۰ هزار دستگاه

با هفت خودرو برتر کشور فرانسه آشنا شوید

واقعا خودروی خوب و متفاوتی است. با این‌که اساس آن هاچ بک محبوب سی ۴ سیتروئن است اما کیفیت ساخت به مراتب بالاتری داشته و به لطف ادواتی که به بدنه اش اضافه شده سواری و ظاهر بهتری دارد. سی ۴ کراس بک که توانایی خوبی هم در زمینه آفرود دارد، در مقایسه با جوک اندکی ضعیف تر است

 

ولی وزن سبک تر و کابین لوکس ترش کمک میکند تا نکات منفی اش را فراموش کنید. این خودرو جاذبه اصلی خودرا در ناب جلوه دادن شما نشان میدهد؛ وقتی پشت ترافیک همه ی نگاهها به سوی شما جلب میشود.