قیمت باطری خودرو تغییر چشمگیری نکرده است!

۱۳۵

در باطری های ساخت داخل، بازار بیشتر از اینکه کمبود داشته باشد، جو روانی کمبود را حس می کند و همین جو روانی، باطری برخی خودروها را مانند ارز و طلا با ارزش کرده است.
گرانی ارز، بالا و پایین رفتن نرخ هر چیزی که در بازار وجود دارد و متاسفانه در این میان برخی نابخردی ها که توسط خواص و عوام بروز و ظهور پیدا کرده، اثرات بدی بر روی زندگی روزمره مردم گذاشته است.
باطری خودرو یکی از این محصولات است که در روزهای گذشته با جوی روانی که در بازار لوازم یدکی ایجاد شد، چند روزی مردم و مشتریان را با این دلواپسی رو به رو کرد که شاید مانند پوشک و دستمال، باطری خودرو نیز کم یاب شود!
برای بررسی بازار باطری به محله چراغ برق در حوالی میدان بهارستان و خیابان ملت سر زدیم تا وضع باطری خودرو را از نزدیک جویا شویم.
از سمت خیابان بهارستان وارد پامنار که می شوید بعد از چند صد متر به نمایندگی باطری … می رسید که دیروز سر صاحبش کاملا خلوت بود.
با وی همکلام شدیم تا بیشتر در خصوص وضع بازار باطری خودرو در روزهای گذشته بدانیم.
محمد پیرمرد سپید مویی که سال هاست در این حوزه فعالیت می کند در مورد نوسانات بازار باطری خودرو و نایاب شدن برخی از مدل ها گفت: در خصوص باطری های ساخت داخل، بازار بیشتر از اینکه کمبود داشته باشد، جو روانی کمبود را حس می کند و همین جو روانی، باطری برخی خودروها را مانند ارز و طلا با ارزش کرده است.
وی ادامه داد: همانطور که می بینید در مغازه بنده انواع باطری وجود دارد و هیچ کمبودی از این حیث نداریم وقتی من که توزیع کننده هستم می گویم کمبودی نیست یعنی مشکل جای دیگری است. باید دنبال آن عده ای گشت که دلیل نایاب شدن برخی باطری ها در مرکز شهر هستند وگرنه ما مشکلی نداریم.
این فعال بخش باطری خودرو در مورد قیمت های باطری های ایرانی و تغییرات در این چند ماه گفت: در مورد باطری ایرانی تفاوت قیمت آن قدر چشمگیر نبوده است اما در مورد باطری های خارجی چون با ارز وارد می شود، افزایش قیمت کاملا طبیعی است و اگر در بازار برخی برندهای خارجی باطری های خود را کمتر عرضه می کنند حتما به دنبال افزایش بیشتر قیمت فروش خود هستند.
در مسیر به چند فروشگاه باطری فروشی سر زدیم که همگی نبود باطری و گرانی آن را زاییده جوی می دانستند که می خواهد از حال و احوال این روزهای کشور سو استفاده کند.
سعید، جوانی که در یکی از مغازه های توزیع باطری حضور داشت به ما این چنین گفت: قیمت فروش ما در مورد باطری های ایرانی، تفاوت بسیاری نکرده البته گران تر شده اما این گرانی زیاد به چشم نمی آید.
از وی در خصوص دلایل گران شدن و کمیاب شدن باطری برخی خودروها مانند پراید و پژو سوال کردم که وی در پاسخ، مردم را مسوول این وضع دانست و گفت: متاسفانه مردم همه چیز را با هم قاطی کرده اند. دلار گران می شود و ایشان باطری در خانه انبار می کنند آخر یکی پیدا نمی شود و به ایشان بگوید باطری را جمع می کنی که چی بشه؟ مگر در سال چند بار باطری خودرو عوض می کنید که از گران شدن ۱۰ تا ۲۰ درصدی آن واهمه دارید؟
حاج اصغر پیرمرد خندانی که گویی دلش از برخی دلال های حاضر در حاشیه بازار پر بود آب پاکی را روی دست ما ریخت و گفت: بازاری اصیل و افرادی که نان حلال بر سر سفره می برند بلد نیستند از آب گل آلود ماهی بگیرند اما؛ من به شما می گویم که اگر کمی نظارت ها بیشتر شود سوله های بسیاری پر از باطری در اطراف همین تهران خودمان یافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: در این میان برخی مردم هم با اینکه نیازی به باطری ندارند، با هجوم به بازار، خرید انجام می دهند که خودش عامل تشنج و سود بردن برخی از این وضع می شود.
بسیاری از فروشندگان باطری از حضور دلال ها در بازار لوازم یدکی و باطری خودرو سخن می گفتند ایشان این افراد را مسوول احتکار باطری و دلیل مشکلات اخیر این حوزه می دانند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل