فراری برنده‌ی جایزه موتور سال شد

AndroidOnlineNewsImage (6)

 در اینکه فراری تبحر خاصی در تولید موتورهای قدرتمند دارد هیچ شکی وجود ندارد. این خودروساز در حقیقت شهرت خود را مدیون همین موتورهای فوق العاده قوی و کارایی بالای اتومبیل های تولیدی اش است. فراری آنقدر کمپانی موفقی است که شاید نیازی هم به برنده شدن جوایز نداشته باشد اما در هر صورت امسال موتور ۳٫۹ لیتری توربو شارژر دارد هشت سیلندر این شرکت برنده جایزه‌ی بین المللی برترین موتور سال ۲۰۱۸ شده است.
دن اسلاونیچ مدیر جایزه ی IEOTY در این خصوص گفته است: ” این موتور ۳٫۹ لیتری هشت سیلندر که در فراری ۴۸۸ GTB مورد استفاده قرار گرفته است مثال بسیار خوبی از یک موتور قدرتمند و دارای عملکرد بالا است. حال ما شاهد نسخه‌ی بهینه سازی شده و تقویت شده ی این موتور در مدل Pista هستیم و باید اعتراف کرد که این موتور حد نهایت مهندسی فراری را به نمایش می گذارد و باید آن را یک اثر هنری به حساب آورد.”
موتور ۳٫۹ لیتری توربوی فراری ۴۸۸ Pista می تواند ۷۱۱ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت و گشتاور در مقایسه با مدل ۴۸۸ GTB حدود ۵۰ اسب بخار و ۱۰ نیوتن متر بیشتر است. فراری عنوان کرده است که این موتور قوی ترین موتور هشت سیلندر تاریخ این کمپانی است. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل تنها ۲٫۸۵ ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. این مدل توانایی رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را در تنها ۷٫۶ ثانیه دارد.

اما در جایزه‌ی موتور سال ۲۰۱۸ موتور فرای توانسته است ۴۸۶ امتیاز را از ۶۸ داور بین المللی دریافت کند. جایگاه دوم این جایزه به موتور ۳ لیتری توربو از پورشه رسیده است که توانسته است ۱۹۸ امتیاز را دریافت کند. جایگاه سوم نیز به موتور ۱۲ سیلندر ۶٫۵ لیتری فراری رسید که متعلق به مدل ۸۱۲ سوپر فست است و ۱۵۸ امتیاز را دریافت کرده است.
دیگر موتورهای شرکت کننده نیز شامل موتور ۲٫۵ لیتری ۵ سیلندر توربو از آئودی با ۱۱۰ امتیاز (متعلق به مدل TT RS و RS3) در جایگاه هفتم، موتور برقی تسلا با ۱۴۹ امتیاز در جایگاه چهارم و موتور ۲ لیتری توربوی پورشه (مدل های ۷۱۸ باکستر و کیمن) با ۶۸ امتیاز در جایگاه نهم هستند.
امسال سومین سالی است که موتور ۳٫۹ لیتری توربوی فراری برنده جایزه‌ی موتور سال می شود و پنجمین باری است که این کمپانی این جایزه را از آن خود می کند. در ۲۰ سال گذشته فراری توانسته است تا ۲۷ جایزه را در بخش موتور از آن خود کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل