سوپر مینی “رنو” در راه است

۴۲۳۵۷_۷۳۸

اگر در خاطرتان باشد، رنو از پیشرانه توربوشارژ ۲ لیتری نسل قبلی مگان RS در کانسپت کلیو R.S.16 استفاده کرد. رونمایی از این کانسپت نیز به مناسبت برگزاری مسابقات فرمول۱ سال ۲۰۱۶ در موناکو گرند پیکس اتفاق افتاد. پاتریک راتی، مدیر عمومی خودروهای اسپرت رنو بعدها در گفت‌وگویی ضمن اقرار به چشم‌انداز شرکت برای تولید مدل‌های مخصوص جاده‌ای گفت: هر چند این موضوع هرگز اتفاق نیافتاده است اما در هر حال، شانس کمی وجود دارد که این نسل بتواند این تغییرات را به خود ببیند، چرا که اکنون برای رونمایی از یک کلیو جدید در پاییز امسال خیلی دیر است.

به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، شنیده‌ها حاکی است که نسخه پرچم‌دار این سوپرمینی، قدرت خود را از پیشرانه ۱٫۸ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ جدید شرکت خواهد گرفت. این پیشرانه نه‌تنها در مگان Rs استفاده می‌شود، بلکه در آلپاین A110 نیز به کار گرفته می‌شود. قدرت این پیشرانه در مگان RS پایه معادل ۲۸۰ اسب بخار است که در مدل ترافی آلپاین A110 که اواخر سال جاری عرضه خواهد شد، این میزان به ۳۰۰ اسب بخار افزایش خواهد یافت. در مدل آلپاین، میزان قدرت ۲۵۰ اسب بخار کافی و مناسب است اما یک نسخه ۳۰۰ اسب بخاری قرار است تولید شود که با عنوان اسپرت و وزن کمتر عرضه می‌شود.

کلیو R.S 225 اسب‌بخاری در راه است

بر اساس این گزارش، اما رنو این پیشرانه را تا جایی تیونینگ می‌کند که بتواند قدرت ۲۲۵ اسب بخاری برای کلیو RS جدید تولید کند. این اطلاعات توسط فیلیپ برونت، مدیر عمومی و مسئول نرم‌افزار و کالیبره کردن پیشرانه فاش شد. آیا رنو کلیو RS باید پیشرانه خود را از برادر بزرگ‌تر خود قرض بگیرد که راه را برای بهره‌مندی از قدرت بیشتر برای او باز گذاشته است. به عبارت دیگر، نسخه ترافی می‌توانست قدرت خودرو را بیشتر کند. منتظر نسل پنجم کلیو در اوایل اکتبر در خانه خودش در نمایشگاه اتومبیل پاریس باشید.

منبع:خودرو نویسی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل