رونمایی از لکسوس ES 2019 در پکن

لکسس ۰۱

 نسل جدید ES به لطف سقف خود که کمی پایین‌تر کشیده شده، حالت کوپه مانندی به خود گرفته است. لکسوس خیال کنار گذاشتن جلوپنجره‌های جدید خود را که با انتقادات زیادی هم مواجه شده بود، ندارد و حتی در ES، شاهد اضافه شدن نسخه بزرگ‌تری از این جلوپنجره هستیم. طراحی عقب خودرو نیز با دقت بسیاری انجام شده و چراغ‌های این بخش، از نوع LED و به شکل L هستند.

لکسوس در حال حاضر فقط اطلاعات پیشرانه نسخه ES 350 که مخصوص بازار آمریکا است را منتشر کرده است. این نسخه از پیشرانه ۳٫۵ لیتری V6با قدرت تولید ۳۰۰ اسب‌بخار و ۳۵۵ نیوتن‌متر بهره می‌برد. جعبه دنده جدید ۸ سرعت اتوماتیک نیز برای ES 350 انتخاب شده است. همانطور که گفته شده، هنوز لکسوس از مشخصات فنی ES 300h رونمایی نکرده است.

نسل هفتم ES از پلتفرم جدید NGA-K (New Global Architecture-K) بهره می‌برد. این پلتفرم از فولاد مقاوم‌تری استفاده می‌کند و نسبت به نسل قبل، وزن کم‌تری را هم دارد، البته لکسوس هنوز به صورت رسمی نگفته است که ES جدید دقیقا چقدر نسبت به نسل قبلی خود کاهش وزن دارد.

در داخل خودرو با نشانه‌های طراحی بیشتری که یادآور LS هستند، مواجه می‌شویم. صفحه اطلاع‌رسانی و سرگرمی ۱۲٫۳ اینچی، بخش زیادی از مرکز جلوی خودرو را به خود اختصاص داده است و روی کنسول، دکمه‌های لمسی برای کنترل آن وجود دارد. فروش این خودرو از اواخر امسال شروع خواهد شد و انتظار می‌رود که با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه، اطلاعات بیشتری نیز از آن منتشر شود.

منبع:خودرو نویس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل