تیگو ۷ پرو پرمیوم به تازگی به جمع محصولات فونیکس اضافه شده است. اما این کراس اوور نسبت به نسخه قبلی چه تفاوت هایی دارد؟کراس اوور فونیکس تیگو ۷ پرو یکی از محصولات پر فروش مدیران خودرو بود که خیلی زود جایگاه خود را در بازار به دست آورد. یک کراس اوور متوسط که پایین تر از تیگو ۸ پرو قرار می گرفت اما همان خط طراحی و استایل را داشت. این خودرو علاوه بر داشتن خط جدید طراحی های چری، از مشخصات فنی قابل قبول و همچنین امکاناتی کامل بهره مند بود و به همین دلیل بازار به این خودرو واکنش خوبی نشان داد. اما به تازگی تیپ پرمیوم از این شاسی بلند در حال ورود به بازار است و ما در ادامه تغییرات این تیپ نسبت به تیپ قبلی را بررسی می کنیم.

 

محمدرضا گلزار
مشخصات فنی

قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که تیپ پرمیوم از نظر فنی با تیگو ۷ پرو هیچ تفاوتی با نسخه قبلی ندارد. این یعنی زیر کاپوت این خودرو همچنان پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده CVT (با ۹ دنده مصنوعی) به چرخ های جلو می رسد. سیستم تعلیق در محور جلو از نوع مک فرسون در در عقب از نوع مولتی لینک است و در مجموع مشخصاتی مشابه با همرده های دیگر چینی را در این خودرو می بینیم.

تغییرات تیگو ۷ پرو پرمیوم
تغییراتی که در تیپ جدید می بینیم همگی در بحث امکانات هستند. در تیگو ۷ پرو پرمیوم آینه الکتروکرومیک اضافه شده که این آپشن در نسخه قبل وجود نداشت. دیگر تغییر مربوط به سنسور نقطه کور است که به نسخه پرمیوم اضافه شده است. همچنین رادار خط خوان و هشدار برخورد از عقب هم به نسخه جدید اضافه شده است. علاوه بر این در تیگو ۷ پرو پرمیوم سنسور باران و سنسور پارک جلو اضافه شده است تا تیپ جدید به مراتب فول تر از تیپ قبلی شده باشد. به غیر از موارد گفته شده دیگر امکانات و همچنین طراحی دو تیپ یکسان است و تغییر دیگری در این خودرو دیده نمی شود. علاوه بر امکانات ذکر شده، در تیگو ۷ پرو پرمیوم آپشن هایی نظیر ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری و کشش، دسته دنده الکترونیکی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دنده عقب داینامیک، کروز کنترل، سنسور نور، صندلی راننده ۶ حالته برقی، صندلی شاگرد ۴ حالته برق، گرم کن صندلی های جلو، شارژر وایرلس، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، نورپردازی کابین، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، سقف پانورامیک و استارت خودرو بوسیله ریموت را می بینیم.