ولوو نام مدل های XC40 Recharge و C40 Recharge را تغییر داده و از این به بعد مدل های EX40 و EC40 با ۴۳۶ اسب بخار جایگزین آن ها می شوند.

ولوو نام “Recharge” را برای خودرو های برقی خود حذف کرد
با گسترش خط تولید ولوو در سال های اخیر، این مجموعه کمی گیج کننده شده است. اما برند سوئدی راه حلی دارد. در آینده، مدل های تمام الکتریکی و پلاگین هیبرید آن دیگر “Recharge” نامیده نخواهند شد. این شرکت نامگذاری خود را ساده تر می کند تا درک آن را برای مشتریان آسان تر کند.

در نتیجه XC40 Recharge و C40 Recharge به ترتیب EX40 و EC40 نامیده می شوند. این خودرو ها به دیگر خودرو های برقی ولوو، از جمله کراس اوور کوچکتر EX30، شاسی بلند EX90 سایز کامل، و مینی ون EM90 (که فقط در چین ارائه می شود) می پیوندند. به طور همزمان، پلاگین هیبرید هایی مانند XC60 Recharge، S60 Recharge و سایرین، بسته به خروجی ترکیبی، پسوند T6 یا T8 را انتخاب می کنند. این نام قبلا برای مدل های گازوئیلی استفاده می شد، اما به عنوان انتقال ولوو به یک خط تولید کاملا الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ ، مشمول تغییر کاربری واقع می شود.

در اخبار مرتبط، ولوو به خودرو های تازه تغییر نام یافته EX40 و EC40 قدرت بیشتری می بخشد. اگر به سراغ نسخه های دو موتوره بروید ، یک “بسته نرم افزار عملکرد” آپشنال در بازار های منتخب وجود دارد. این بسته ۳۴ اسب بخار در مجموع ۴۳۶ اسب بخار را آزاد می کند. این توان اضافی «شتاب سریع تر» را ممکن می سازد، اگرچه هنوز اعداد و ارقام دقیقی برای شتاب ارائه نشده است. انواع معمولی موتور دو قلو ۴.۷ ثانیه برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارد.

در جا های دیگر، ولوو از خودرو های احتراق داخلی خود غافل نمی شود. XC60 و XC90 ، موتور هیبریدی ملایم B5 بهتری دارند که پاک تر کار می کند. مدل کوچک تر اکنون حدود چهار درصد سوخت کمتری مصرف می کند در حالی که انتشار CO2 به همان میزان درصد کاهش یافته است. مدل بزرگتر به لطف چرخه احتراق موتور کارآمدتر، تقریبا دو درصد این روند را اصلاح می کند.

XC60 Black Edition که سال گذشته عرضه شد، باید موفقیت آمیز بوده باشد، زیرا ولوو به XC40، EX40 و C40 نسخه های مشابهی ارائه می دهد. نسخه های Black Edition سه گانه منحصرا با رینگ های ۲۰ اینچی مشکی براق، رنگ Onyx Black، نشان های براق و فضای داخلی تیره عرضه می شوند.

ولوو ادعا می کند که چندین خودروی برقی دیگر در راه است تا این که تا پایان این دهه کاملا برقی شود. با توجه به این که فروش وسایل نقلیه بدون آلایندگی تنها ۱۶ درصد از کل حجم فروش را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده است، ولوو راه طولانی ای در پیش دارد. در سال گذشته که مجموع محموله ها به ۷۰۸,۷۱۶ دستگاه رسید ، ۱۱۳,۴۱۹ خودرو برقی بودند، ولوو رکوردی را به نام خود ثبت کرد که ۷۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته (۲۰۲۲) داشت.

ولوو
ولوو