تغییر استراتژی طراحی هیوندای در ماشین هایش

هیوندا جدید

مدیر طراحی هیوندای می‌گوید این کارخانه نمی‌خواهد مدل‌هایش در آینده، مانند خودروسازان آلمانی، به یکدیگر شبیه باشد. هیوندای دو ماه پیش با رونمایی از کانسپت “لوفیل روژ” (Le Fil Rouge) در نمایشگاه ژنو، استراتژی تازه خود برای طراحی خودرو را به نمایش گذاشت. سانگ‌یوپ لی، مدیر طراحی هیوندای هفته پیش اعلام کرد دومین کانسپت این کارخانه که در پاییز نمایش داده خواهد شد جزییات بیشتری از این استراتژی را آشکار خواهد کرد.
مرسدس-بنز، آئودی و ب‌ام‌و به طراحی مدل‌های شبیه به یکدیگر مشهورند. این استراتژی که اصطلاحا شیوه “عروسک‌های روسی” نامیده می‌شود. این شیوه با تاکید بر هویت مشترک بصری مارک به مدل‌های ارزان‌تر کارخانه کمک می‌کند با وام گرفتن از مدل‌های لوکس‌تر اعتبار بیشتری کسب ‌کنند. اما سانگ‌یوپ لی در مصاحبه با هفته‌نامه انگلیسی اتوکار گفته تعداد مدل‌های هیوندای آنقدر زیاد شده که نمی‌توان همه را با یک الگوی واحد در ابعاد مختلف طراحی کرد.
اولین مدل هیوندای که براساس کانسپت لوفیل روژ طراحی میشود در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد
مدیر طراحی هیوندایی برای شرح استراتژی جدید کارخانه مهره‌های شطرنج را مثال زده و گفته گرچه این مهره‌ها با تفاوت دارند اما در کنار هم یک گروه واحد را تشکیل می‌دهند. اولین مدلی که براساس استراتژی جدید هیوندای طراحی می‌شود به احتمال زیاد نسل جدید مدل سوناتا است که در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد.
سانگ‌یوپ لی یکی از ستاره‌های صنعت خودروی کره جنوبی است. او تجربه کار با پینین‌فارینا، پورشه و جنرال موتورز را دارد و پیش از پیوستن به هیوندای در سال ۲۰۱۶، مسئول طراحی بدنه بنتلی بود. او می‌گوید ماشین‌های هیوندای تاکنون به دوام و با صرفه بودن مشهور بودند و او حالا می‌خواهد محصولات جدید هیوندای رابطه‌ای احساسی با مخاطب برقرار کند.

منبع:دنده

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل