تصاویر شاسی‌ بلند جیپ واگنیر برقی لو رفت! حساب کاربری جیپ در شبکه‌های اجتماعی به اشتباه تصاویر رسمی خودروی جدید جیپ واگنیر S برقی را منتشر کرد. همین چند روز پیش بود که آمریکایی‌ها تیزر واگنیر S را منتشر کرده بودند اما هم‌اکنون تصاویر رسمی قدبلند بدون آلایندگی جیپ در رسانه‌ها دست به دست می‌شود. حساب کاربری جیپ در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت تصادفی تصاویر این خودروی برقی را منتشر کردند و اگرچه اندکی بعد تصاویر حذف شد اما کاربران سریع‌تر عمل کرده و با دانلود آن‌ها امکان تماشای چهره واگنیر S را میسر نموده است.

جیپ

جیپ واگنیر برقی ۲۰۲۵ به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود و بنابراین دو موتور برقی نیروبخش چرخ‌ها هستند. با قدرت ترکیبی ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور آنی زیاد، این شاسی‌بلند بی‌صدا در عرض ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. چند روز پیش استلانتیس به عنوان کمپانی مادر جیپ جزئیات پلتفرم جدید STLA بزرگ را منتشر کرد و احتمالاً واگنیر S برقی هم از همین پلتفرم استفاده می‌کند مخصوصاً اینکه جیپ مدعی است اولین مدل‌ها در سال ۲۰۲۴ خط تولید را ترک خواهند کرد.در واقع رسانه‌ها می‌گویند جیپ و دوج در ابتدا از این پلتفرم استفاده خواهند کرد. قرار است تا سال ۲۰۲۶ پنج برند استلانتیس تعداد هشت خودروی برقی را راهی بازار کنند. پلتفرم STLA بزرگ به‌صورت ۴۰۰ و ۸۰۰ ولتی توسعه یافته و ظرفیت باتری‌های آن‌ها می‌تواند از ۸۵ تا ۱۱۸ کیلووات ساعت باشد. سدان های تولیدی این برندها حداکثر شعاع حرکتی ۸۰۵ کیلومتری خواهند داشت درحالی‌که برد شاسی بلندها به خاطر وزن بیشتر کاهش خواهد یافت. انتظار می‌رود شاسی‌بلند برقی جیپ در آینده سریع‌تر نیز شود چراکه استلانتیس قول به‌روزرسانی از راه دور و بهبود پرفورمنس آن را داده است. اگرچه واگنیر S فقط به‌صورت برقی عرضه خواهد شد اما پلتفرم STLA بزرگ می‌تواند از خودروهای کلاس D و E با قوای محرکه درون‌سوز و هیبریدی هم پشتیبانی کند.

((برای همراهی با این اعلامیه، این برند یک ویدیوی کوتاه، یک تصویر تکی از خودرو و یک زوج منتشر کرد. از آمارهای چشمگیر: ۶۰۰ اسب بخار و زمان ۰-۶۰ “حدود” ۳.۵ ثانیه. جیپ می گوید واگنیر S منحصراً یک خودروی باتری الکتریکی است. این خودرو به صورت استاندارد با سیستم چهارچرخ متحرک جیپ با نام تجاری xe۴ همراه با سیستم تمام زمین این شرکت عرضه خواهد شد.در حال حاضر هیچ صحبتی در مورد اندازه باتری، تزئینات، فناوری موتور یا قیمت واگنیر Sوجود ندارد. ما گمان می کنیم که جیپ با نزدیک شدن به تاریخ فروش پاییز ۲۰۲۴، جزئیات بیشتری را منتشر کند. این شاسی بلند ابتدا در ایالات متحده به فروش می رسد و بعداً به بازارهای کلیدی در سراسر جهان راه پیدا می کند.واگنیر Sاولین مدل از دو جیپ الکتریکی است که برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است. این دو خودرو اولین گام ‌ها در طرحی برای تغییر شکل محصولات جیپ هستند و به اولین خودروی الکتریکی این شرکت، اونجر می ‌پیوندند که در سال ۲۰۲۲ در اروپا عرضه شد.))