تبدیل «شورولت کوروت» به یک خودروی کنترل از راه دور

Untitled-1

این روزها گرایش شدید صنعت خودرو به سمت تولید خودروهای خودران است اما Bjorn Harms اهل هلند یک کوروت خودران به سبکی متفاوت ساخته است. او یک متخصص کامپیوتر از نوع نسبتا ماهر است زیرا توانسته موتورها و کنترل هایی را آماده کند که توسط آنها بتواند کوروت ۲۰۰۶ خود را از راه دور به حرکت در بیاورد. نکته جالب تر این است که این کوروت خودروی روزمره او است!

کاری که Harms انجام داده شگفت انگیز است. او این کوروت را دو سال پیش خرید و تصمیم گرفت با الهام از فیلم بازگشت به آینده یک سیستم رانندگی با کنترل از راه دور برای آن بسازد. او یک موتور کنترل کننده همه جانبه ساخت تا از طریق آن به دستگاه های اضافی فرمان دهد مانند فعال کردن پدال گاز، ترمزها، فرمان و دسته دنده. او همچنین یک حالت ایمنی برای این خودرو ایجاد کرد که اگر از محدوده برد کنترل خارج شود به صورت اتوماتیک توقف کند.
مدت زیادی طول نکشید که همه چیز شروع به کار کرد. طبق گفته او طراحی این موتور کنترل کننده حدود ۱ سال طول کشید. سپس ۶ ماه آزمایش انجام داد تا مطمئن شود که می توان از همه چیز با اطمینان استفاده کرد.

او در مجموع هزینه کل تجهیزات را حدود ۴ هزار دلار تخمین می زند که برای چنین نتیجه شگفت انگیزی رقم معقولی به نظر می رسد.
او خودروی خود را در یک فضای پارک خالی به نمایش می گذارد و عملکرد خودرو همانطور است که انتظار می رود. او می تواند دونات زدن و لیز خوردن خودروی خود را تماشا کند! حتی می توان با نشستن روی صندلی سرنشین با این خودرو رانندگی کرد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل