ب‌ام‌و i16 قرار بود با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی چهار سیلندر با حدود ۶۰۰ اسب بخار قدرت، جایگزین i8 شود اما به دلیل شیوع کرونا این پروژه لغو شد. هرچند ب‌ام‌و M نهایتاً شاسی‌بلند بزرگ و بحث‌برانگیز XM را به‌عنوان پرچم‌دار خود انتخاب کرد اما چند سال پیش قرار بود یک سوپراسپرت جذاب این پرچم را بالا ببرد. این خودرو که به‌عنوان جانشین i8 شناخته می‌شد، i16 نام داشت و حالا توسط رئیس طراحی ب‌ام‌و «دوماگوج دوکک» در رسانه‌های اجتماعی رونمایی شده است. درحالی‌که این خودرو به خط تولید نزدیک شده بود اما نهایتاً پروژه به حالت تعلیق درآمد که دلیل آن احتمالاً شیوع بیماری کرونا بوده است. با توجه به رندرهایی که دوکک از I16 منتشر کرده است، ظاهر این سوپراسپرت شبیه ترکیبی از تناسبات i8 با عناصر برگرفته از کانسپت ویژن M سال ۲۰۱۹ به نظر می‌رسد.

بی ام و
بی ام و
بی ام و i16
بی ام و i16

به گفتهٔ دوکک، توسعهٔ این ماشین در کمتر از ۱۲ ماه صورت گرفته که شامل نمای بیرونی و داخلی می‌شود. چنین سرعتی در پیشرفت پروژه به لطف استفاده از همان شاسی مونوکوک کربنی i8 حاصل شده که در تناسبات کلی خودرو هم مشهود است. طراح ب‌ام‌و حرفی در مورد پیشرانهٔ این خودرو نزده است اما طبق گزارشاتی که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، قرار بود در I16 مثل i8 از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی استفاده شود اما این سیستم بهبودهای بزرگی را در قدرت و برد تمام الکتریکی تجربه می‌کرد.

طبق شایعات، قوای محرکهٔ این سوپراسپرت از یک پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو به همراه موتورهای الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً حدود ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشت. همچنین برد تمام الکتریکی خودرو هم بیش از صد کیلومتر گزارش شده بود. درنهایت اما i8 در سال ۲۰۲۰ بدون معرفی جایگزین از روی خط تولید کنار رفت زیرا ب‌ام‌و تصمیم به لغو پروژهٔ I16 گرفت. به گفتهٔ دوکک، شیوع کرونا در لغو این پروژه نقش داشته است:

درحالی‌که ما فشار می‌آوردیم، جهان در سال ۲۰۲۰ تغییر کرد و متأسفانه باید کار روی این پروژه متوقف می‌شد.