بیست سدان برتر جهان (قسمت دوم)

AndroidOnlineNewsImage (29)

 در قسمت اول این مقاله، نگاهی به ده سدان برتر حال حاضر جهان داشتیم. در بیست سدان قسمت دوم این روند را ادامه می دهیم و رتبه های دیگر را مورد بررسی قرار می دهیم.

۱۱-آئودی A8، شروع قیمت از ۷۸ هزار و ۳۲۵ دلار
آئودی A8 نیز یک سدان سایز متوسط آلمانی مطرح بوده که به مشتریان قابلیت انتخاب از بین دو موتور شش سیلندر ۳۳۳ اسب بخاری و یا هشت سیلندر ۴۳۵ اسب بخاری را می دهد. هم چنین نسخه های بالاتر از این خودرو با موتور ۵۰۰ اسب بخاری وارد بازار شده اند. شتاب این آلمانی مدرن، در حدود ۶٫۴ ثانیه است.

۱۲-هیوندای جنسیس، شروع قیمت از ۳۸ هزار و ۹۵۰ دلار
هیوندای جنسیس که در مدلهای کارکرده در بازار ایران حضور دارد نیز یکی از بزرگترین سدان های لوکس بازار بوده که با برچسب قیمتی خوبی قابل خریداری است. موتورهای شش سیلندر و هشت سیلندر برای این خودرو قابل انتخاب هستند و سیستم انتقال قدرت نیز می تواند دیفرانسیل عقب یا تمام چرخ محرک باشد. شتاب این خودرو در حدود پنج ثانیه بوده و حداکثر سرعت قابل دستیابی با آن ۲۳۳ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

۱۳-کادیلاک CTS، شروع قیمت از ۴۶ هزار و ۳۴۰ دلار
کادیلاک CTS یک سدان سایز متوسط آمریکایی بوده که موفق به کسب نظرات مثبتی از سوی منتقدان شده است. سه پیشرانه برای این خودرو قابل انتخاب هستند که عبارتند از دو لیتری چهار سیلندر توربو، ۳٫۶ لیتری شش سیلندر و ۳٫۶ لیتری شش سیلندر توربو دوقلو. با استفاده از تکنولوژیهای مدرن، کادیلاک CTS به یکی از کم مصرف ترین سدان های این لیست تبدیل شده و البته در زمینه شتاب نیز حرف هایی برای گفتن دارد. شتاب صفر تا صد این سدان متوسط آمریکایی در حدود شش ثانیه است و می توانید با آن سرعت ۲۳۱ کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید.

۱۴-بنز کلاس ای، شروع قیمت از ۵۳ هزار و ۳۲۵ دلار
مرسدس کلاس ای، رقیبی برای کادیلاک CTS محسوب می شود همانند آن، چندین پیشرانه برای انتخاب دارد. این پیشرانه ها عبارتند از دو لیتری توربو دیزل، ۳٫۵ لیتری شش سیلندر،۳٫۵ لیتری شش سیلندر هیبریدی و چهار لیتری شش سیلندر توربو با ۳۲۹ اسب بخار قدرت. شتاب صفر تا صد این خودرو ۶٫۱ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۲۱۲ کیلومتر بر ساعت است.

۱۵-آئودی A6، شروع قیمت از ۴۷ هزار و ۱۲۵ دلار
آئودی A6 نیز در سگمنت شلوغ سدان های سایز متوسط به رقابت با دیگران مشغول است و خریداران قابلیت انتخاب سه پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربو، سه لیتری شش سیلندر و سی لیتری شش سیلندر خورجینی را برای این خودرو دارند.شتاب صفر تا صد ۵٫۱ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۰۷ کیلومتر بر ساعت از ویژگی های آئودی A6 است.

۱۶- بی ام و سری دو، شروع قیمت از ۳۳ هزار و ۹۵ دلار
بی ام و سری دو، جایگزینی برای مدل های لوکس تر و موفق سری یک در بازار است. موتورهای چهار سیلندر دو لیتری توربوی این سری قابلیت تولید ۲۴۰ اسب بخار قدرت را دارند و سیستم تعلیق انطباقی، سواری خوبی را برای سرنشینان در جاده فراهم می کند. راننده می تواند شتاب صفر تا صد ۴٫۵ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت را با این خودرو تجربه کند.

۱۷-لکسوس IS، شروع قیمت از ۳۷ هزار و ۳۴۵ دلار
لکسوس IS هم یکی دیگر از سدان های سایز متوسط با بازه انتخابی نسبتا خوبی از پیشرانه است. موتورهای ۲٫۵ لیتری شش سیلندر ۲۰۴ اسب بخاری و ۳٫۵ لیتری شش سیلندر ۳٫۶ اسب بخاری برای این خودرو قابل انتخاب هستند و جعبه دنده نیز از نوع شش سرعته اتوماتیک است. شتاب صفر تا صد این سدان لوکس ژاپنی، ۷٫۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعتش ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت می باشد.

۱۸-مرسدس بنز کلاس سی، شروع قیمت از ۳۹ هزار و ۳۲۵ دلار
مرسدس کلاس سی یکی از شناخته شده ترین کلاس های مرسدس در ایران و جهان است و نسل های متوالی از این سدان سایز متوسط را شاهد بوده ایم. موتور های چهار سیلندر توربو با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و شش سیلندر خورجینی با قدرت ۳۰۲ اسب بخار برای این سدان آلمانی قابل انتخاب هستند. شتاب صفر تا صد ۶٫۱ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت از دیگر ویژگی های مرسدس کلاس سی است.

۱۹-تویوتا آوالون، شروع قیمت از ۳۳ هزار و ۱۱۰ دلار
تویوتا آوالون دومین ژاپنی حاضر در این لیست است و از با سابقه ترین سدان های بازار نیز می باشد. موتور ۳٫۵ لیتری شش سیلندر خورجینی با ۲۶۸ اسب بخار و یا پیشرانه هیبریدی ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر در ترکیب با موتور الکتریکی که قدرت ۲۰۰ اسب بخار دارد، برای این سدان سایز متوسط ژاپنی قابل سفارش هستند.شتاب تویوتا آوالون ۶٫۱ ثانیه بوده و مالک می تواند به حداکثر سرعت ۲۰۴ کیلومتر بر ساعت با این خودرو دست یابد.

۲۰-فولکس واگن پاسات ، شروع قیمت از ۲۲ هزار و ۱۶۰ دلار
فولکس واگن پاسات یک سدان سایز متوسط و مقرون به صرفه بوده که مدتی است در بازار ایران نیز حضور دارد. نسخه جدید پاسات با موتورهای ۱٫۸ لیتری چهار سیلندر توربو با قدرت ۱۷۰ اسب بخار، ۳٫۶ لیتری شش سیلندر با قدرت۲۸۰ اسب بخار و دو لیتری توربودیزل با قدرت ۱۵۰ اسب بخار ارایه می شود.شتاب صفر تا صد رسمی این خودرو در حدود هفت و نیم ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل