انقلاب تکنولوژی در «میشلن»

AndroidOnlineNewsImage (8)

خودروهای سوپراسپرت این روزها قدرت و سرعت بسیار بالایی دارند و اتومبیلی همانند بوگاتی شیرون به موتور W16 با حجم ۸ لیتر مجهز است که ۱۴۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را می تواند تولید کند. چنین خودرویی با این قدرت می تواند حداکثر سرعت بسیار بالایی هم داشته باشد اما کمپانی سازنده حداکثر سرعت این خودرو را به صورت الکترونیکی روی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده است.
گرچه سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز بسیار زیاد است اما باید بدانید که محصول قبلی بوگاتی یعنی ویرون سوپر اسپرت توانسته بود رکورد ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند. این رکورد نیز توسط کونیخزگ آگرا RS با سرعت ۴۴۷ کیلومتر بر ساعت شکسته شد.
حدف اصلی تولید کنندگان از ساخت چنین خودروهایی رسیدن به حداکثر سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت یا ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت است.
تا کنون تنها کمپانی هنسی ادعا کرده است که خودرویی ساخته است که توانایی رسیدن به چنین سرعتی را دارد. هنسی آخرین محصول خود یعنی ونوم F5 را با موتور V8 تویین توربو به قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار معرفی کرده است. این خودرو تنها ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن دارد و ضریب درگ آن نیز تنها ۰٫۳۳ است.

اما یک مشکل بزرگ بر سر راه این خودرو جود دارد و آن این است که هنوز تایری ساخته نشده است که بتواند چنین سرعتی را تحمل کند.
از آنجایی که میشلن سابقه تولید تایر برای خودروهای بوگاتی و کونیخزگ را دارد تصمیم گرفته است این مهم را دست گرفته و تایری را طراحی و تولید کند که بتواند در سرعت ۴۸۲٫۸ کیلومتر بر ساعت نیز مقاومت کند.
این شرکت لاستیک سازی بزرگ اعلام کرده است که این پروژه در حال انجام است و به زودی میشلن این تایر مخصوص را معرفی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل