افزایش مصرف سوخت «شورولت کامارو» با گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک

AndroidOnlineNewsImage (14)

مدتی پیش در سال ۲۰۱۸ شورولت کامارو از یک به روز رسانی میان دوره ای برخوردار شد که بیشتر تغییرات آن مربوط به ظاهر خودرو بود، اما مدل ۲۰۱۹ کامارو از تعدادی به روز رسانی فنی نیز برخوردار شد. به عنوان مثال گفته می شد که طراحی جدید نمای جلوی کامارو باعث بهبود آیرودینامیک آن شده است و مدل SS کامارو به گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک کامارو ZL1 مجهز شد. ولی اگر فکر می کنید این تغییرات تاثیر منفی در مصرف سوخت نداشته است اشتباه می کنید!

طبق آمار رسمی سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا، مصرف سوخت کامارو SS مدل ۲۰۱۹ با گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک در شهر، اتوبان و سیکل ترکیبی به ترتیب ۱۴٫۷، ۸٫۷۱ و ۱۱٫۷۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. این اعداد در حد مصرف سوخت یک خودروی سدان خانوادگی V6 مربوط به ۱۵ سال پیش است، بنابراین چنین مصرف سوختی برای یک خودروی اسپرت کوپه با موتور ۶٫۲ لیتری V8 با قدرت ۴۵۵ اسب بخار بسیار شگفت انگیز است. اما کامارو SS مدل ۲۰۱۸ با گیربکس ۸ دنده اتوماتیک اندکی کم مصرف تر است زیرا مصرف سوخت آن در شهر ۱۳٫۸۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

اعداد مربوط به مصرف سوخت کامارو V6 اتوماتیک نیز جالب هستند. شورولت از همان گیربکس ۸ دنده در این خودرو استفاده کرد و مصرف سوخت آن در شهر و بزرگراه تغییری نکرده است ولی به دلایلی مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی نسبت به مدل ۲۰۱۸ افزایش یافته است. اگر کامارو V6 را با گیربکس دنده دستی انتخاب کنید مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی ثابت می ماند ولی در بزرگراه اندکی افزایش می یابد. با این حال، مصرف سوخت ترکیبی کامارو ZL1 اتوماتیک از ۱۵٫۶۸ لیتر به ۱۴٫۷ لیتر کاهش یافته است. مصرف سوخت بقیه مدل های کامارو تغییری نکرده است.
در حال حاضر علت افزایش جزئی مصرف سوخت کامارو ۲۰۱۹ مشخص نیست به خصوص اینکه تغییرات در مصرف سوخت از یک مدل به مدل دیگر بسیار ناهماهنگ است. با اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا در سال ۲۰۱۷ روش خود را تغییر داد اما مشخص نیست که آیا تغییرات دیگری برای سال ۲۰۱۹ اعمال شده است یا نه. با این حال بخش عمده ای از رانندگان در عمل متوجه این تفاوت جزئی در مصرف سوخت نمی شوند. در اکثر موارد، میزان ازدحام ترافیک و سبک رانندگی تاثیر بسیار بیشتری در مصرف سوخت خودرو دارند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل