ارائه مشوق هایی برای هدایت سرمایه سرگردان به بنگاه های قطعه سازی

AndroidOnlineNewsImage

دولت با ارائه مشوق هایی برای تولیدکنندگان داخلی از جمله کاهش نرخ های مالیاتی، کاهش هزینه بیمه تامین اجتماعی و تخصیص وام های اعتباری و کم بهره، می تواند سرمایه های سرگردان را به سمت بنگاه های تولیدی و قطعه سازی هدایت کند.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران ، با بیان این مطلب اظهار داشت: در شرایط کنونی حمایت از تولید داخلی وظیفه همه است چرا که امروز مشکلاتی چون افزایش نرخ ارز، تحریم ها و موانعی که برای ورود مواد اولیه خارجی وجود دارد بخش های تولیدی به خصوص قطعه سازی را با بحران مواجه کرده است.

فرهاد بهنیا افزود: در وضعی که گرانی مواد اولیه داخلی شامل فولاد ، مس ، آلومینیوم و پتروشیمی ها هزنیه واحدهای تولیدی را افزایش داده ، نیاز است تا تمام دستگاه های متولی از وزارت صنعت و معدن، مجلس، سازمان حمایت، سازمان بازرسی و شورای رقابت تمام هم خودشان را برای تثبیت قیمت و یا کاهش قیمت مواد اولیه داخلی بکار گیرند و در کنار آن سوبسیدها و مشوق هایی را برای تولیدکنندگان داخلی در نظر بگیرند.

وی تاکید کرد: در صورتی که چنین اتفاقی بیافتد و دولت با این سیاست حمایت خود را از تولید داخلی به طور واقعی اعلام کند مطمئنا سرمایه سرگردان موجود در بازار و نقدینگی انبوهی که طی این سالها ایجاد شده به جای سر در آوردن از بازار ارز ، طلا و خودرو و احتکار به سمت بنگاههای تولیدی سرازیر خواهد شد.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو تصریح کرد: با سرمایه گذاری در بنگاه های تولیدی دو ویژگی و اتفاق رخ خواهد داد اول اینکه نیاز به واردات به شدت کاهش می یابد و دوم تولید ناخالص ملی بالا می رود و به طور مسلم ضد تورم خواهد بود و در نهایت شاهد رشد اشتغال زایی در کشور خواهیم بود.

بهنیا در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که با این محوریت برنامه ریزی ها اجرایی شود به طور حتم با اعمال تحریم های جدید در صنعت خودرو و قطعه سازی از عهده مشکلاتی که بواسطه تحریم ها ایجاد شده بر خواهیم آمد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل