آشنایی با معایب «جک J5»

۱۷۶

از زمان ورود به بازار خودروی ایران، J5 فروش خوبی را برای شرکت خودروسازی جک به همراه داشته است. ویژگی‌هایی چون قیمت مناسب، طراحی جذاب و مدرن، پیشرانه ساخت شرکت خودروسازی میتسوبیشی، ایمنی بالا و تجهیزات قابل قبول، این خودرو را نسبت به رقبای داخلی و هم‌قیمت خود در موقعیت بهتری قرار داده است. اما اگر به خرید جک J5 فکر می‌کنید، لازم است با نقاط ضعف این خودرو نیز آشنا شوید.

کافی است نظرات کاربران را در سایت های تخصصی را مرور کنید. فرمان نرم و آرام، خوش‌دستی، هندلینگ و ترمزگیری خیلی خوب، کولر اتومات قوی، سیستم صوتی و تصویری عالی و … از جمله محاسنی است که افراد برای جک J5 برشمرده‌اند. اما بسیاری از کاربران به کم بودن ارتفاع این خودرو نیز اشاره کرده‌اند. برای مثال: «نوک ماشین در رمپ و یا جاهایی که سطح جاده سریع ارتفاع می‌گیره، به زمین برخورد می‌کنه. خصوصا در سراشیبی. سپر جلوی من کاملا گیر کرد و ۳۰۰ هزار تومن هزینه ترمیم فایبرگلاس و رنگ شد. حتما قطعه زیر سپر جلو که مخصوص بکسل ماشین هست رو باز کنید اگرنه ممکنه در اثر گیر کردن آسیب جدی به ماشین برسه.» کاربری دیگر می‌گوید که نصب ضربه‌گیر از جنس نانو برای حفاظت از خودرو در دست‌اندازها بسیار تاثیرگذار خواهد بود. لازم به ذکر است که ارتفاع جی ۵ دستی نسبت به مدل اتومات تا حدودی بیشتر است.
از دیگر معایب خرید جک J5، در مدل اتوماتیک گیربکس قدیمی آن است که پرسر و صدا استو در شیب‌های تند به بیشترین حد می رسد. این معضل در جک J5 دستی کم‌تر دیده می‌شود. تعدادی از کاربران نیز به این موضوع اشاره کرده‌ و گفته‌اند با به‌روزرسانی گیربکس، مشکل تا حدود زیادی رفع می‌شود. مورد بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد، کیفیت نامرغوب پلاستیک خشک استفاده شده در داخل کابین است. البته از هیچ خودرویی در این رنج قیمت به لحاظ کیفیت مواد داخل کابین نمی‌توان انتظار بالایی داشت. مضاف بر اینکه جک J5 در مقایسه با خودروهای داخلی هم‌قیمت از این منظر امتیاز بهتری می‌گیرد.
از دیگر مواردی که بسیاری از کاربران درباره جک J5 به آن اشاره کرده‌اند، صدای فن خودرو است که برای رفع آن استفاده از ترموستات ۷۶.۵ ژاپنی توصیه شده است. جک j5 اتوماتیک در کنار صدای فن رادیاتور، یک فن مجزا برای گیربکس دارد که موجب تولید صدای بیشتری می‌شود. چرا که میزان روشن شدن آن نسبت به فن خودرو زیادتر است. یکی از کاربران نوشته‌ است: «به مدت ۳ سال، نمایندگی به جای اینکه ترموستات از نوع اصلی بندازه، ام وی ام می‌انداخت که به هفته نمی‌رسید و می‌سوخت. چاره کار ترموستات ۷۶٫۵ درجه ژاپنی مربوط به خودروی تویوتا وانت است. من از لوازم یدکی تویوتا گرفتم و تعویض کردم و کلا مشکل حل شد.»
اگر به خرید جک J5 فکر می‌کنید از از مصرف سوخت بالای این خودرو در نسخه اتومات غافل نشوید. جک J5 اتوماتیک از یک موتور ۱۸۰۰ و جک j5 دستی از موتور ۱۵۰۰ سی‌سی بهره می برد. بعلاوه تکنولوژی ساخت موتور ۱۵۰۰ سی‌سی نسبت به مدل اتوماتیک بالاتر است و همین امر در مصرف بهینه‌تر آن تاثیرگذار است. عموما توصیه می‌شود که برای پرکردن باک ۵۵لیتری جک J5 از بنزین سوپر استفاده شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل