خداحافظی «شورولت» با بازارهای هند و آفریقای جنوبی

AndroidOnlineNewsImage (14)

جنرال موتورز به بازسازی تأسیسات بین‌المللی خود ادامه می‌دهد و این بار برنامه‌های خود برای خروج برند شورولت از بازار خودرویی هند و آفریقای جنوبی را اعلام کرده است.

علاوه بر خروج شورولت از بازارهای یاد شده، تأسیسات ساخت جنرال موتورز در هند روی تولید خودروهای مخصوص صادرات تمرکز خواهد کرد. به همین منوال، تأسیسات ساخت جنرال موتورز آفریقا نیز به ایسوزو موتورز انتقال خواهد یافت.
برند شورولت تا پایان سال از هر دو بازار خارج خواهد شد و جنرال موتورز می‌گوید این تصمیم به علت تمرکز روی منابع و فرصت‌های تجاری به منظور ایجاد سود بیشتر است.

ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز در یک بیانیه گفته است:
به همان صورت که صنعت خودرو در حال تغییر است ما نیز در حال دگرگون کردن تجارت خود هستیم و جنرال موتورز را به عنوان کمپانی متمرکزتر و منظم‌تر تثبیت می‌کنیم.

او ادامه می‌دهد:
از نظر جهانی هم‌اکنون ما در بازارهای صحیحی برای ایجاد سود هستیم و می‌خواهیم عملکرد و فرصت‌های رشد را برای طولانی‌مدت حفظ و گسترش دهیم. ما به بهینه کردن تأسیسات خود در هر بازار ادامه خواهیم داد تا به این ترتیب بتوانیم رقابت‌پذیری خود را بهبود بخشیم.

یکی از مدیران رده‌بالای جنرال در تشریح سخنان ماری بارا این‌گونه می‌گوید که این کمپانی تشخیص داده سرمایه‌گذاری موردنیاز برای گسترش سبد محصولات در هند منجر به سود درازمدت نخواهد شد. البته صادرات از هند در سال گذشته سه برابر شده بنابراین جنرال موتورز تصمیم گفته تا تأسیسات Talegaon خود را حفظ کند و روی گسترش صادرات تمرکز نماید.

این وضعیت در آفریقای جنوبی نیز برقرار است. این مدیر جنرال موتورز می‌گوید:
ما تشخیص دادیم که ادامه یا افزایش سرمایه‌گذاری در تأسیسات آفریقای جنوبی باعث تولید سود مورد انتظار نخواهد شد.
بنا به گزارش رویترز، سال گذشته فروش جنرال موتورز در هر دو بازار یاد شده برابر با ۴۹ هزار دستگاه خودرو بوده است. با توجه به این فروش پایین، فهم دلیل چرایی خروج این کمپانی از هند و آفریقای جنوبی و صرفه‌جویی حدود ۱۰۰ میلیون دلاری در سال چندان سخت نیست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل