کشف کد تقلب رایانه‌ای «فولکس‌واگن» توسط محققان

khodroyeideal.ir

در ادامه‌ی تحقیقاتی یک ساله، تیمی بین‌المللی از محققان کدی که قبلاً به فولکس‌واگن اجازه می‌داد تا در تست‌های آلایندگی ایالات‌متحده و اروپا تقلب کنند را کشف کردند.
این تیم تحقیقاتی به رهبری Kirill Levchenko که یک استاد کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا سن‌دیه‌گو است، یافته‌های خود را در سی و هشتمین سمپوزیوم امنیت و حریم خصوصی سان‌فرانسیسکو ارائه خواهند کرد.

او گفت:
ما قادر بوده‌ایم اسلحه‌ی پنهان را پیدا کنیم. ما سیستم و طرز استفاده از آن را کشف کردیم.
علاوه بر این، رونوشت‌های کدهای استفاده شده در رایانه‌های فولکس‌واگن از وب‌سایت خود کمپانی و همچنین از فروم های خودرویی طرفداران گرفته شده است. این مکانیسم در طیف وسیعی از محصولات دیزلی این شرکت از جتا و گلف و پاسات گرفته تا مدل‌های سری A و Q آئودی بکار رفته است.
این مکانیسم تقلب به رایانه‌ اجازه‌ی تشخیص شرکت در تست آلایندگی را می‌داد. زمانی که این سیستم در مدار نبود خودرو ۴۰ برابر بیشتر از حد مجاز نیتروژن اکسید می‌کرد.

چیزی که تیم Levchenko کشف کرده بخش مخصوصی از کد با برچسب “شرایط آکوستیک” است که در واقع صدای پیشرانه را کنترل نمی‌کرده بلکه در نتایج تست‌های آلایندگی دست می‌برده است. این کد تا ۱۰ پروفایل مختلف برای تست‌های گوناگون را فراهم کرده و چیزهایی نظیر فاصله رانندگی، سرعت و حتی موقعیت چرخ را بررسی می‌کرده است.

Levchenko اضافه می‌کند:
وسیله تقلب فولکس‌واگن بی‌شک پیچیده‌ترین دستگاه در صنعت خودرو است. تست‌های دینامومتر دیگر کافی نیستند.
یک مکانیسم ساده‌تر توسط محققان در فیات ۵۰۰X یافت شده است. نرم‌افزار تقلب این خودرو تنها در ۲۶ دقیقه و ۴۰ ثانیه‌ی ابتدایی کار کرده و همین میزان مدت‌زمان اکثر تست‌های آلایندگی است.
محققان همچنین گفتند که بوش واحدهای کنترل پیشرانه (ECU) را برای فولکس‌واگن و فیات ساخته و خودروسازان مجبور بوده‌اند تا با وارد کردن پارامترهای مخصوص این کد را فعال کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل