«پژو ۲۰۰۸» چراغ اول را روشن کرد

Peugeot-2008-2017

بازار خودروی ایران از روزهایی که خارجی‌ها حتی از فروش خودرو به ایران خودداری می کردند فاصله گرفته و با تولید مشترک خودروهای روز جهانی با سرمایه‌گذاری خودروسازان بین‌المللی در مسیر جهانی شدن گام بر می‌دارد.

در زمان تحریمها بود که خودروسازان اروپایی و آسیایی ایران را ترک کردند. به دنبال آن خودروسازان داخلی به ناچار به همکاری با خودروسازان چینی روی آوردند. با این حال اجرایی شدن برجام معادله را معکوس کرد و این خودروسازان بین المللی بودند که برای بازگشت به ایران پیش قدم شدند. حاصل دوره جدید همکاری با خودروسازان بین المللی نیز خودروی پژو ۲۰۰۸ است که چند روز پیش تولید آن با حضور رییس جمهوری آغاز شد.
این موضوع آن قدر اهمیت داشت که حسن روحانی، امروز در دومین مناظره زنده نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به آن اشاره کرد و آغاز تولید این خودرو را در راستای تحقق وعده های پسابرجامی دولت یازدهم دانست.

در این زمینه رییس جمهوری اظهار کرد: چند روز پیش خط تولید یک خودروی جدید با مشارکت فرانسوی ها راه اندازی شد. طبق برنامه ابتدا ۴۰ درصد این خودرو داخلی سازی خواهد شد و سپس میزان داخلی سازی این خودروی جدید تا ۶۰ و ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.
رییس جمهوری ادامه داد: خودرویی که با مشارکت فرانسوی ها به تولید رسیده از خودروهای جدید و به روز جهان بوده و طبق برنامه ۳۰ درصد آن به بازارهای جهانی صادر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل