ثبت نام

اسپید ۱۲، هیولایی که تولید نشد چون خطرناک بود

AndroidOnlineNewsImage-(11)
ب

تاریخ شرکت TVR مملو از خودروهای اسپرت و توانمندی است که جهان را به وجد می آورد. اگرچه این شرکت هرگز در اندازه توانش تقدیر نشد اما هرگز از موضع خود عقب نشینی نکرد و با وجود دشواری های بسیار در زمینه های کاری حتی تا به امروز به فعالیت خود ادامه می دهد. خودرو تی‌وی‌آر سربرا اسپید ۱۲ (Cerbera Speed 12) یا اسپید ۱۲ پیش از رونمایی رسمی در سال ۱۹۹۸ در سال ۱۹۹۶ یک بار با نام TVR 7/12 در نمایشگاه خودرو بریتانیا معرفی شده بود که کد ۷/۱۲ در آن به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۷٫۷ لیتری آن اشاره داشت. اسپید ۱۲ به دو منظور طراحی و تولید شد. شرکت در مسابقات لومان کلاس GT و ارائه خودرویی بسیار توانمند برای مصارف شهری. اما مشکلات سر راه این خودرو استثنایی فراوان بود. پیشرانه اسپید ۱۲ از اتصال دو پیشرانه شش سیلندر خطی AJP6 کمپانی TVR به یکدیگر تشکیل شده بود. نتیجه کار خودرویی به حجم ۷٫۷ لیتر در قالب V12 بود که توان تولیدی غیرقابل تصوری را تولید می کرد. مهندسان TVR تلاش کردنت با اتصال پیشرانه به دستگاه داینامومتر توان خروجی پیشرانه اسپید ۱۲ را اندازه گیری کنند. نتیجه کار آسیب دیدن دستگاه و شکستن شیفت ورودی آن بود که باعث شد توان واقعی این پیشرانه هرگز اندازه گیری نشود. حدس مهندسان پس از اندازه گیری قدرت تنها یک بلوک I6 از پیشرانه V12 اسپید ۱۲ آن بود که قدرت نهایی این پیشرانه فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار است درحالی که اسپید ۱۲ وزنی کمتر از ۱۰۰۰ کیلوگرم داشت. اسپید ۱۲ در تعداد محدودی به تولید رسید و در چند مسابقه شرکت کرد اما با تغییر قوانین مسابقات ادامه مسابقه برای آن ناممکن شد. همچنین مهندسان این شرکت در تست های فنی TVR آن را دارای قدرتی فراتر از حد نیاز، غیرقابل کنترل و بسیار خطرناک برای رانندگی شهری بیان کردند که در نتیحه آن پروژه تولید انبود این هیولای انگلیسی برای همیشه کنسل شد تا حضورش به بازی های رایانه ای چون فورزا ۴ (Forza 4) محدود شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *