پاگانی با قلب ۱۰۰۰ نیوتن متری مرسدس بنز

۵۴۷۷۷_Geneva-805

سوپر اسپرت ساز مشهور ایتالیایی یعنی پاگانی مدل جدیدی را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته است که با نام هوآیرا رودستر شناخته شده و نسخه ی بدون سقف از ابر خودروی پاگانی هوآیرا است. مدل هوآیرا از سال ۲۰۱۲ آخرین محصول تولید شده توسط پاگانی است و پاگانی تا کنون محصول دیگری را معرفی نکرده بود. هوآیرا نیز به مانند سایر محصولات پاگانی مجهز به موتورهای ساخت مرسدس بنز است. این خودرو مجهز به موتور ۶ لیتری دوازده سیلندر وی شکل است که مجهز به دو عدد توربوشارژر بوده و می تواند ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این موتور نسخه ای از همان موتور دوازده سیلندر مورد استفاده در مرسدس بنز S65 است. گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو از نوع ۷ سرعته ی سکوئنشال است. این خودرو با داشتن مزن تنها ۱۳۵۰ کیلوگرم می تواند در ۳ ثانیه سرعت خود را از صفر یه ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و مسافت ۴۰۰ متر را نیز در ۱۰.۹ ثانیه طی کند. حداکثر سرعت پاگانی هوآیرا نیز معادل ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت است که ان را تبدیل به یکی از سریع ترین خودروهای جهان می کند.

هوآیرا رودستر

هوآیرا رودستر

اما در نمایشگاه ژنو امسال پاگانی مدل رودستر این خودرو را نیز به نمایش درآورد. این خودرو که ۲ سال برای توسعه ی آن وقت صرف شده است دارای ظاهری بسیار فریبنده و زیبا و البته توانایی های حرکتی فوق العاده بالایی است. این خودرو برخی تغییرات ظاهری را در مقایسه با نسخه ی سقف دار به خود دیده است که شامل رینگ های جدید و جلو پنجره ی جدید هستند. همچنین طرح درب موتور نیز که در عقب کابین راننده قرار دارد تغییر کرده است تا با فرم رودستر بدنه هماهنگی داشته باشد.
این مدل نیز همانند نسخه ی قبلی از همان موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر بهره گیری می کند اما قدرت این موتور در نسخه ی رودستر به ۷۶۴ اسب بخار افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که وزن خودرو نیز با ۷۰ کیلوگرم کاهش به ۱۲۸۰ کیلوگرم رسیده است. از این ابر خودرو تنها به تعداد ۱۰۰ دستگاه تولید خواهد شد که همگی آن ها از قبل به فروش رفته اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

آدرس : تهران، بلوار اباذر، ساختمان پردیس زندگی، پلاک ۳۴، طبقه ۳،
واحد ۴۱۱
ایمیل: khodroyeideal[at]gmail.com

اینستاگرام

خودروی ایده آل